معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر

0
50
معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر

برج چشمه سار چیتگر یکی از برج های مهم و بزرگ در شهر تهران است که با استفاده از طراحی منحصر به فرد و ساختاری بی نظیر، به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این شهر تبدیل شده است.

این برج با ارتفاعی بالغ بر ۴۳۰ متر واقع در منطقه چیتگر، محله ای معروف در جنوب تهران می باشد. از زیرساخت های برج چشمه سار چیتگر می توان به رستوران های لوکس، فضاهای تفریحی، نمایشگاه های هنری و بازارچه محلی اشاره کرد.

این مقاله با هدف معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر تهران تهیه شده است. در ادامه مقاله، به توضیح مختصری از تاریخچه این برج، معماری و طراحی آن، امکانات و خدماتی که در داخل برج ارائه می شود، و همچنین تأثیر این برج بر گردشگری و اقتصاد منطقه پرداخته خواهد شد. در نهایت، با بررسی نظرات و تجربیات بازدیدکنندگان از برج، به یک نتیجه گیری کامل و جامع خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر

ساخت برج چشمه سار چیتگر به وسیله تکنولوژی روز

در این بخش به معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر از نظر شیوه ساخت می پردازیم.

یکی از روش های ساخت سازه بتنی، استفاده از قالب تونلی است که از چهل سال پیش در جهان رایج شده است و تا به امروز تغییرات زیادی را تجربه کرده است. این روش به دلیل شکل و نحوه اجرای قالب های فلزی که همزمان دیوارها و سقف ها را می سازند، قالب تونلی نامیده می شود.

این روش بیشتر در ساخت سازه های بلند کاربرد دارد و دارای مزایایی مانند: کاهش زمان، کاهش هزینه، ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی است.

در این سیستم، دیوارها و دال های بتنی با هم یک مجموعه یکپارچه را تشکیل می دهند که در برابر نیروهای جانبی مانند: باد و زلزله مقاوم هستند.

ساخت برج چشمه سار چیتگر به وسیله تکنولوژی روز

امکانات رفاهی متنوع برج چشمه سار چیتگر

برج چشمه سار چیتگر، یک پروژه مسکونی لوکس و مجهز است که در این بخش به معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر از نظر امکانات رفاهی می پردازیم.

·         امنیت بالا

یکی از موارد مهم در معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر، بالا بودن امنیت می باشد. برج چشمه سار چیتگر یکی از پروژه های مسکونی معروف در منطقه 22 تهران است که دارای امنیت بالایی است.

این برج از نگهبانی 24 ساعته بهره می برد که با استفاده از سیستم دوربین مدار بسته، از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری می کند. همچنین در این برج، سیستم اعلام و اطفاء حریق وجود دارد که در صورت بروز آتش سوزی، به سرعت واکنش نشان می دهد.

برای افزایش امنیت بیشتر، این برج دارای هلی پد برای فرود هلیکوپتر است که در موارد اضطراری می تواند مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، می توان گفت که برج چشمه سار چیتگر یکی از امن ترین پروژه های مسکونی در تهران است.

·         سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی

از دیگر موارد معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی است. سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی یکی از امکاناتی است که برج چشمه سار چیتگر به ساکنان خود ارائه می دهد.

این سیستم به صورت مرکزی هوای داخل ساختمان را گرم یا سرد می کند و از طریق کانال ها و دمنده ها به واحد های مسکونی منتقل می شود. این سیستم دارای مزایایی مانند: کاهش مصرف انرژی، افزایش راحتی و کیفیت هوا، کاهش نویز و آلودگی و افزایش ارزش ملک است.

 

   سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی

·         سالن اجتماعات

این برج ها از سالن اجتماعات چند منظوره و مجهز برخوردار هستند که می توانند برای برگزاری مراسمات، جلسات، کنفرانس ها و سمینارها مورد استفاده قرار گیرند.

سالن اجتماعات در برج چشمه سار چیتگر دارای امکاناتی مانند: صندلی های راحت، میزهای کاری، پروژکتور، صوت و تصویر، اینترنت پرسرعت، تهویه مطبوع و نورپردازی مناسب است.

در معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر سالن اجتماعات نقش مهمی دارد. سالن اجتماعات در برج چشمه سار چیتگر ظرفیتی برای 100 نفر دارد و می تواند با توجه به نوع رویداد، امکانات مختلفی را ارائه کند.

·         سیستم شوتینگ زباله

یکی دیگر از معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر و سیستم مدرن شوتینگ زباله است. این برج، از سیستم شوتینگ زباله مدرن و پیشرفته ای بهره می برند که مزایای زیادی دارد. این سیستم شامل دریچه هایی است که در هر واحد مسکونی نصب شده اند و زباله ها را از طریق یک کانال فولادی به مخزن گردآوری زباله در طبقه منفی منتقل می کنند.

این کانال دارای سیستم شستشوی خودکار، سرعت گیر و عایق صدا است که موجب می شود زباله ها به صورت بهداشتی و بدون نویز و بوی بد به مقصد برسند. همچنین باعث می شود که مشاعات ساختمان از آلودگی و آب زباله پاک بمانند و نیازی به حمل زباله ها توسط کارگران نباشد. سیستم شوتینگ زباله، موجب کاهش مصرف انرژی می شود.

·         تعداد پارکینگ ها و انباری های آن

یکی دیگر از موارد مهم در معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر، تعداد پارکینگ ها و انباری ها می باشد. برج چشمه سار چیتگر، از پارکینگ و انباری اختصاصی برای تمامی واحد های مسکونی برخوردار است و دارای 5 طبقه زیر زمین جهت پارکینگ و انباری هستند. هر واحد مسکونی دارای یک پارکینگ و یک انباری با مساحت مناسب است.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی برج ارکیده ۵ چیتگر

·         سالن ورزشی

این برج، دارای سالن ورزشی با امکانات مختلف است که برای انجام فعالیت های بدنی مورد استفاده قرار می گیرد. سالن ورزشی در برج چشمه سار چیتگر شامل بخش هایی مانند: بدن سازی، زومبا، یوگا، پیلاتس، تی آرایکس، رزمی، ماساژ و … است.

سالن ورزشی در برج چشمه سار چیتگر دارای تجهیزات مدرن و کادر مجرب و متخصص است. سالن ورزشی در برج چشمه سار چیتگر مخصوص بانوان محترم است و از ساعت 7:30 صبح تا 10 شب باز است. این سالن در طبقه همکف برج C7 و C8 واقع شده است.

 

   سالن ورزشی

جمع بندی

این مقاله درباره مشخصات، معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر، یک پروژه مسکونی لوکس و با امکانات رفاهی متعدد در شهرک چیتگر در منطقه 22 تهران است. این مقاله سیستم قالب تونلی را که برای ساخت این برج ها استفاده شده است را توضیح داده است.

همچنین واحد های مسکونی، امکانات رفاهی و امنیتی این برج ها را بیان کرده است. این مقاله می تواند به کسانی که مایل به خرید ملک یا سرمایه گذاری در این برج ها هستند، اطلاعات کافی و مفیدی ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معرفی و بررسی برج چشمه سار چیتگر می توانید با مشاوران مجرب ما در تماس باشید.

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیمعرفی و بررسی برج ارکیده 6 چیتگر
مقاله بعدیمعرفی و بررسی پروژه تریتیوم 7

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here