سایت و سامانه ثبت نام وام 70 میلیونی مسکن برای فرزند سوم و بیشتر در سال 1400

30
37328
سایت و سامانه ثبت نام 70 میلیونی مسکن برای فرزند سوم و بیشتر در سال 1400

آخرین به روز رسانی در تاربخ 1 تیر 1400 :  

مرتضی آقا تهرانی، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال درباره سرنوشت وام 70 میلیونی برای فرزند سوم گفت:  مصوبه هنوز ابلاغ نشده است. علتش هم این است که مصوبه به شورای نگهبان رفت، اصلاحاتی در آن اعمال شد و حالا به کمیسیون مشترک بازگشته است.

او ادامه می‌دهد:  به امید خدا بعد از مستقر شدن دولت جدید ما مجددا مصوبه را به شورای نگهبان می‌فرستیم تا اصلاح نهایی صورت بگیرد و بعدا ابلاغ شود.

سایت و سامانه ثبت نام وام 70 میلیونی مسکن برای فرزند سوم و بیشتر در سال 1400 : ثبت نام وام 70 میلیونی فرزند سوم در سال 1400,ثبت نام وام فرزند سوم در سال 1400,ثبت نام وام ۷۰ میلیونی بچه سوم در سال 1400,سامانه ثبت نام وام فرزند سوم در سال 1400,وام 70 میلیونی بانک ملی در سال 1400,شرایط وام 70 میلیونی فرزند سوم در سال 1400,شرایط وام ۷۰ میلیونی بچه سوم در سال 1400,وام ۷۰ میلیونی برای فرزند سوم در سال 1400

سایت و سامانه ثبت نام 70 میلیونی مسکن برای فرزند سوم و بیشتر در سال 1400

ثبت نام وام 70 میلیونی فرزند سوم در سال 1400

ثبت نام وام فرزند سوم در سال 1400

ثبت نام وام ۷۰ میلیونی بچه سوم در سال 1400

سامانه ثبت نام وام فرزند سوم در سال 1400

وام 70 میلیونی بانک ملی در سال 1400

شرایط وام 70 میلیونی فرزند سوم در سال 1400

شرایط وام ۷۰ میلیونی بچه سوم در سال 1400

وام ۷۰ میلیونی برای فرزند سوم در سال 1400

 

عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق گفت: افرادی که صاحب فرزند سوم شوند وام مسکن ۷۰ میلیونی دریافت می‌کنند.
خانواده هایی که ۳ فرزند دارند، سال آینده می توانند ۷۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.

به گزارش وبسایت آسمان ، سال ۱۳۹۸ سال ثبت رکوردهای تاریخی در جمعیت ایران بود. دو رکورد جمعیتی در این سال ثبت شد. اول ثبت رکورد کاهش بیش از ۱۷۰.۰۰۰ تولد فقط در یک سال و رسیدن آمار تولدهای کل کشور به رقم ۱.۱۹۶.۰۰۰ تولد و دوم اینکه نرخ رشد جمعیت ایران برای اولین بار در تاریخ کشوردر سال ۱۳۹۸ به کمتر از یک درصد کاهش یافت.

شاید به همین دلیل است که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در راستای فرزندآوری پیش بینی کرده تا تسهیلات قرض الحسنه ودیعه ۷۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله به خانواده های دارای فرزند سوم پرداخت شود.

  • اخبار مهم مرتبط را بخوانید

انواع وام مسکن در سال 1400

۷۰ میلیون تسهیلات برای فرزند سوم

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کرده تا در راستای حمایت از فرزندآوری، بانک مرکزی مکلف به اختصاص ۲,۱۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل و از محل سپرده‌های جاری و قرض الحسنه بانک‌ها، تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۷۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۲۰ ساله به خانوارهایی که امسال و سال آینده صاحب فرزند سوم می‌شوند، شده است.

 

به گزارش مهر در بند ه تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است: «در اجرای بندهای ت و ث ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه موضوع پشتیبانی از فرزند آوری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مبلغ ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل و از محل سپرده‌های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به میزان ۷۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شده و یا می‌شوند، اقدام نماید.»

وام ۷۰ میلیونی فرزندآوری کی پرداخت می‌شود؟

قرار بود بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ به خانواده‌ها برای تولد فرزند سوم وام خرید مسکن بدهند اما حالا رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان می‌کند که ابلاغ این مصوبه به بعد از انتخابات موکول شده است.

براساس مصوبه مجلس در اسفند ماه ۹۹ قرار شده بود وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن برای تولد فرزند سوم با اولویت مناطق محروم پرداخت شود.

در این طرح آمده بود؛ خانوارهایی که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم می‌شوند می‌توانند وام خرید ۷۰ میلیون تومانی مسکن را دریافت کنند. البته این وام تنها به خانوارهایی پرداخت می‌شود که صاحب فرزند سوم شوند و فاقد مسکن باشند.

ضمنا قرار بود طرح با اولویت مناطق محروم از جمله استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و ایلام اجرا ‌شود و بودجه در نظر گرفته شده برای آن هزار میلیارد تومان اعلام شد.

فارغ از این که مبلغ کم این وام، که کفاف خرید حتی سه متر خانه را در پایتخت نیز نمی‌دهد، از ابتدا محل انتقاد بود، حالا سه ماه هم از آغاز سال ۱۴۰۰ گذشته و هنوز هیچ خبری از این وام نیست. حتی محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی اعلام می‌کند که درباره این وام هنوز هیچ دستوری از سمت بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ نشده است.

مرتضی آقا تهرانی، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال درباره سرنوشت این مصوبه و علت ابلاغ نشدن آن به شبکه بانکی می‌گوید: بله، مصوبه هنوز ابلاغ نشده است. علتش هم این است که مصوبه به شورای نگهبان رفت، اصلاحاتی در آن اعمال شد و حالا به کمیسیون مشترک بازگشته است.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر شورای نگهبان درگیر انتخابات ریاست جمهوری است. به امید خدا بعد از انتخابات ما مجددا مصوبه را به شورای نگهبان می‌فرستیم تا اصلاح نهایی صورت بگیرد و بعد از انتخابات ابلاغ شود.

 

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
3.7 (104)
مقاله قبلیچه کسانی نمی توانند در کنکور ۱۴۰۰ ثبت نام کنند
مقاله بعدیشناسایی ۱/۸ میلیون واحد مسکونی خالی

30 نظرها

    • سلام‌اینجاب‌هادی‌عباس‌نژاد‌تالین‌به‌شماره‌ملی‌۲۷۵۵۶۵۳۷۰۱‌
      سرپرست‌مادر‌وهمسر‌ودختر‌سه‌ساله‌دوقلوی‌پسر دوسال‌و‌یک‌ماه دیگه‌یه‌پسر ‌‌‌که‌تا کنون‌نه‌پول‌دوقلوهام‌واریز‌کردن‌خودش‌عمل‌منژیکوعمل‌ریه‌چند‌بار‌انجام‌دادم‌با‌داشتن‌دو۲۲ماه‌‌پدرمحرومم‌‌دواطلبانه‌درعملیات جنگی‌بود‌که‌هیچگونه‌پادشای‌‌تعلق نگرفته‌‌غیرازاین‌چند‌سال معلمی‌زمین‌ازش‌خریدم‌اما‌تقسیم‌نمیکنه‌من‌هم‌بخدا‌تو‌این‌وضع‌الان‌یکسال‌بخاطر‌ریه‌هام‌تو‌خانه‌ام‌خواهشن‌به‌مشکلمبرسید‌هیچ‌راهی‌ندارم‌خواهشن‌تشکروسپاس۰۹۱۰۴۱۶۲۵۹۹

    • خدا لعنت تون کنه باز موقع انتخابات ریاست جمهوری هست،باید هم چنین دروغ های بزرگی بگید، تا کی میخواین اینطوری رای جمع کنید، دیگه واسه من هیچی فرق نمیکنه، با اینکه خیلی ها از شما میترسن که البته حق هم دارن، اما من از هیچ کدوم تون نمیترسم، چون من خدا رو دارم ….!؟محمد کوهجانی هستم از مشهد مقدس،

  1. سلام من چهار فرزند دارم مَستاجرم مسکن ملی ثبت نام کردم پول ندارم لطفا جهت وام راهنمایی کنین هرکی پول نداشته باشه برچسب بد حساب میزنن اینم نتیجه 17بار رای دادن

    • ای بابا
      به هوای گوشت کفتر لبش خشک و …‌‌‌‌‌…تر

      سلام علیکم.نمیخواین وام بدین چرا مردم رو سر کار میزارین …من هم فرزند سومم به دنیا اومده هم استاد کار ادوات کشاورزی هستم ..نه وام اشتغال زایی دادن …نه وام فرزند سوم …بگید با این وضعیت تورم ومستاجری و اجاره های سر به فلک کشیده چه کنیم
      09159012416

  2. چرا اینقدر دروغ میگید مردم که چیزی ندارن زندگی اونا رو با دروغاتون می پاشید لعنت یر هرچی دروغگو و دزدید قبر همتون سگ رید

    • خدا لعنت تون کنه باز موقع انتخابات ریاست جمهوری هست،باید هم چنین دروغ های بزرگی بگید، تا کی میخواین اینطوری رای جمع کنید، دیگه واسه من هیچی فرق نمیکنه، با اینکه خیلی ها از شما میترسن که البته حق هم دارن، اما من از هیچ کدوم تون نمیترسم، چون من خدا رو دارم ….!؟محمد کوهجانی هستم از مشهد مقدس،

  3. سلام من هر جا میرم ثبت نام کنم نه سایتی هستش نه بانک ها جواب میدن واقعا این خبر راست هستش یا اینکه همه مردم را سر کار گذاشتن چه جوری باید ثبت نام کنیم

  4. وام چی کشک چی دوساله مثلا از قانون بخشودگی جرایم بانکی بند لام تبصره 35استفاده کردم از بانک ملی ک دولتی هم هست ی نامه گرفتم ک عینا اشاره کرده هیچ بدهی نمانده فقط دولت باید سهم خودش رو بده ک خلاصه هنوز بعد دوسال پیگیری و…. بانک از فک رهن سند خودداری میکنه و میگه تا دولت سهم خودش، رو نده استغفرالاه خدا هم بیاد از سند خبری نیست ک الان لنگ و لنگ حوا موندیم دوساله ک دیگه قانون ک بعد تصویب لازم الاجرا ست اجرا نکردن بانک ا هم.

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here