ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

0
30668
وام تامین اجتماعی

سایت ثبت نام وام تامین اجتماعی 1400 و سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مدارک و مراحل ثبت نام وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در ادامه این گفتار ارائه شده است.

وام تامین اجتماعی به مشمولان بیمه بیکاری و بیمه اجباری و بیمه اختیاری، تعلق نمی گیرد. همه مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی وبازماندگان بیمه شده متوفی (همسر) می توانند از هر یک از وام های قرض الحسنه استفاده کنند.

ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

اطلاعات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در نشانی: https://eservices.tamin.ir/view/#/registration در دسترس است.

مدارکی که برای درخواست وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیاز است را در منوی بخش «مستمری بگیران» دنبال کنید.

ثبت نام غیرحضوری در سایت تامین اجتماعی

بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی برای دریافت وام، بایستی به همراه مدارک شناسایی به شعب تامین اجتماعی در استان محل سکونت مراجعه کنند و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

پس از بررسی مدارک توسط کارشناسان شعبه،آن ها برای دریافت وام، به یکی از شعب بانک رفاه در ۳۱ استان کشور معرفی می شوند. وام بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صرفا از طریق شعب بانک رفاه قابل پرداخت است.

اگر قبلا از وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استفاده کردید، امکان درخواست دوباره ندارید.

نرخ کارمزد وام بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، ۶ درصد است که شامل ۴ درصد در سال سهم سازمان تامین اجتماعی و ۱.۵ درصد کارمزد بانک عامل و نیم درصد بیمه عمر متقاضی بوده که همه بر عهده وام گیرنده است.

مدت بازپرداخت وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، ۳۶ ماه تعیین شده است. اقساط وام بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز مساوی ماهانه است. تشخیص نیاز متقاضیان وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر عهده بالاترین مسئول واحد است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست وام بازنشستگان و مستمری بگیران

دفترچه بیمه متقاضی.

گواهی حقوق و تعهد کسر اقساط از شعبه تامین اجتماعی مربوط به مستمری بگیران.

گواهی حقوق و مزایا و تعهد کسر اقساط از محل کار وام گیرنده و ضامن برای بیمه شدگان.

احراز حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان وام ها در قبال سفته عندالمطالبه به میزان ۱۲۵ درصد مبلغ وام با امضا متقاضی و ظهرنویسی ضامن معتبر مورد قبول بانک پرداخت می شود.

وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1400 از طریق شعب بانک رفاه پرداخت می شود. بازنشسته باید کارت عضویت کانون بازنشستگان داشته باشد. سن بازنشسته بایستی کمتر از ۷۲ سال باشد. فاقد بدهی بانکی و چک برگشتی باشد. ضمنا سیم کارت باید به نام متقاضی باشد.


برای دانلود فایل راهنمای کامل ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی روی لینک ضربه بزنید


 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: به منظور رفاه حال بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به افراد فاقد مسکن، تسهیلات مسکن پرداخت می شود.

اسماعیل لله گانی در دیدار با هیأت مدیره کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال جدید با توجه به سهمیه ای که برای این بانک در قانون بودجه در نظر گرفته شده است، پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی فاقد مسکن در اولویت قرار دارد.


  • همچنین خواندن این مطلب را از دست ندهید:

نحوه دریافت چند وام مسکن به طور همزمان


 

لله گانی افزود: با برنامه ریزی های اولیه قرار است وزارت مسکن و شهرسازی، زمین مورد نیاز را تأمین کند و بانک رفاه کارگران نیز با همراهی و کمک سازمان تأمین اجتماعی، تسهیلات به بازنشستگان فاقد مسکن پرداخت کند تا این افراد بتوانند نسبت به تهیه مسکن مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ تسهیلات قرض الحسنه به این گروه از مشتریان از 230 میلیارد به 2230 میلیارد تومان افزایش یافت و با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی آن ها، 330 هزار فقره تسهیلات به صورت غیرحضوری و حضوری پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت این تعداد تسهیلات غیرحضوری و بدون مراجعه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی به شعب بانک، اتفاق ارزشمند و بی نظیری در نظام بانکی است و با توجه به آماده شدن زیرساخت های فناوری اطلاعات و سامانه های مورد نیاز، پرداخت های غیرحضوری در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.

لله گانی تأکید کرد: با وجود همه مشکلات و فشار کاری، این بانک موفق شد علاوه بر پرداخت عیدی، در آخرین روزهای سال گذشته پرداخت های مابه التفاوت همسان سازی حقوق بازنشستگان را به حساب آن ها واریز کند که این اقدام بزرگ، حاصل کار جمعی و مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، کانون بازنشستگان و بانک بود.

در این جلسه، بیات رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بانک رفاه کارگران همواره خدمات خوب و مطلوبی به بازنشستگان ارائه می دهد و در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، با فراهم شدن زمینه پرداخت غیرحضوری تسهیلات، کمک بزرگی به حفظ سلامتی بازنشستگان شده است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات غیرحضوری، پرداخت به موقع عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران و پرداخت مابه التفاوت همسان سازی حقوق ها در آخرین روزهای سال گذشته از جمله مهم ترین خدمات بانک رفاه کارگران به قشر بازنشسته کشور بود که موجب خرسندی و رضایت مندی بیش از پیش آن ها شد.

چگونه درخواست خرید اقساطی را در سایت کرامت‌کارت ثبت کنیم؟

بازنشستگان تأمین اجتماعی، جهت ثبت درخواست خرید قسطی کالا تا سقف ۱۵ میلیون تومان، باید مراحل زیر را انجام دهند:

۱. ابتدا وارد سایت کیف پول کرامت به آدرس Keramatcard. ir شوید. سپس بر روی گزینه ورود به حساب کاربری کلیک کنید و گزینه افزودن حساب کاربری را بزنید. مراحل ثبت‌نام را به صورت کامل و دقیق تکمیل کنید. (توجه کنید که حتما کیف پول به نام درخواست‌کننده باشد.)

۲. پس از ورود به حساب کاربری، از منوی سمت راست، گزینه شارژ کیف پول را انتخاب کنید. فرم وکالتنامه تأمین اجتماعی را به صورت دقیق و کامل تکمیل کنید و در مرحله پایانی، ۳ نسخه از آن پرینت بگیرید.

۳. به نزدیک‌ترین شعبه بانک رفاه کارگران مراجعه کنید تا وکالتنامه به تأیید بانک برسد و مهر شود. دوباره وارد حساب کاربری شوید و از منوی سمت راست، گزینه بارگذاری مدارک را انتخاب کنید. (مدارک مورد نیاز: تصویر کارت ملی، تصویر وکالتنامه، ۱۰ گردش آخر حساب و آخرین فیش حقوقی)

پس از آپلود مدارک، درخواست شما بررسی و اعتبار شما جهت خرید اقساطی، تأیید خواهد شد.

منبع: بانک اول

 

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
3.8 (8)
مقاله قبلیدعای جوشن کبیر +متن+صوت
مقاله بعدیچطور‌ واکسن کرونا بخریم؟

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here