آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟

0
17
آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟

به هنگام خرید مسکن و یا آپارتمان معمولاً سن ساخت ساختمان را ، به عنوان یکی از ملاک های اصلی خرید ملک ، مد نظر قرار می‌ دهند . قدمت ساخت یک مسکن یکی از عوامل اساسی و کلیدی جهت تصمیم گیری برای خرید آن مسکن به شمار می‌ رود .در صورتی که ، قصد خرید یک آپارتمان را ، داشته باشید ، با یک چالش مهم روبرو می شوید . آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ به همین دلیل ، در نظر داریم تا ، این موضوع را ، در این مطلب بررسی نماییم . تا ، انتهای این مطلب همراه ما بمانید .

بیشتر بخوانید: پیش خرید ملک در شهرک چیتگر سال 1402

خانه نوساز بهتر است یا خانه چند سال ساخت ؟

 

در ابتدای مبحث آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ به یک سوال مهم پاسخ خواهیم داد . خیلی از افراد در تصمیم گیری بین خرید یک آپارتمان نوساز و آپارتمان چند سال ساخت ، دچار شک و تردید می شوند . در واقع می توان با در نظر گرفتن چند فاکتور مختلف ، به پاسخ این سوال دست یافت ؛

 

  • خانه نوساز : در صورتی که ، شما از بودجه کافی برخوردار باشید و در نظر دارید با خرید خانه ساکن آن ملک شوید ، بهتر است یک آپارتمان نوساز خریداری نمایید . دلیل این امر ، بهره مندی شما و خانواده از مزیت های یک ملک کاملا نوساز بهره مند گردید و سرمایه شما چند برابر شود .
  • خانه چند سال ساخت : گاهی اوقات افراد دارای سرمایه کم هستند و در نظر دارند تا ، ملک خریداری نمایند . در این صورت پیشنهاد می شود آپارتمان چند سال ساخت ، با ۵ الی ۱۰ سال قدمت ، خریداری کنند . با صرف هزینه معقولی آپارتمان خریداری شده را ، بازسازی نمایند .
  • سرمایه گذاری : گاهی اوقات افراد در نظر دارند تا ، با خرید یک ملک ، سرمایه گذاری نمایند . در این صورت بهتر است به سمت خانه های چند سال ساخت و یا اصطلاحا کلنگی بروند . این گونه املاک بر خلاف خانه های نوساز ، دارای حباب قیمتی نمی باشند .

 

با اندکی دقت در این بخش از مبحث آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ ، می توان دریافت خرید خانه های چند سال ساخت به منظور سرمایه گذاری بسیار ایده آل است . در عین حال ، جهت سرمایه گذاری می توان املاک پیش فروش شده را ، نیز خریداری نمود و از سرمایه گذاری در سودی بهره مند گشت .

 

خانه نوساز بهتر است یا خانه چند سال ساخت ؟

نحوه محاسبه استهلاک آپارتمان ها با گذر زمان

 

در این بخش از مطلب آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ در نظر داریم تا ، در مورد استهلاک و نحوه محاسبه قیمت آپارتمان های نو ساز پس از گذشت هر سال ، صحبت نماییم . همان گونه که ، اطلاع دارید ، هر ساله و با توجه به استهلاک ساختمان و افت کیفیت آن ها ، مقداری از قیمت ساختمان دچار افت می شود .

ساختمان های نو ساز ، به دلیل داشتن حباب قیمتی در اوایل سکونت در بالاترین سطح قیمت خود قرار دارند و با گذشت زمان دچار استهلاک قیمت می شوند . برای محاسبه این میزان استهلاک قیمت ، روش و فرمول مشخصی وجود ندارد و همه چیز بر اساس قیمت بازار و اصطلاحا عرف بازار تخمین زده می شود .

تقریبا می توان چنین گفت که ، هر ساله درصدی حدود دو الی سه درصد از قیمت اصلی و اولیه آپارتمان های نوساز دچار استهلاک شده و کسر می شود . این کسر قیمت هر ساله تکرار می گردد . در این جا از مطلب آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ ذکر یک نکته خالی از لطف نیست .

این استهلاک و افت قیمت تنها مختص خانه های نوساز بوده و خانه های چند سال ساخت و یا کلنگی دارای افت و یا قیمت نمی باشند . در ضمن ، در صدهای ذکر شده تخمینی بوده و به جهت دریافت اطلاعات دقیق باید به مشاور املاک معتبر مراجعه نمود .

 

سن مناسب آپارتمان چند سال ساخت جهت خرید چند سال است ؟

 

آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ با افزایش سن آپارتمان تجهیزات و مصالح آن ، مانند شیرآلات و درب و پنجره دچار افت کیفیت می شوند . با این حال ، پیشنهاد می شود خانه های پنج الی ده سال قدمت را ، جهت سکونت و یا سرمایه گذاری انتخاب نمایید .

 

خانه های چند سال ساخت کلنگی به شمار می روند ؟

 

در این بخش از مبحث آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ به بررسی و ارزیابی سن خانه های چند سال ساخت خواهیم پرداخت . به طور کلی ، عمر مفید آپارتمان ها ، با توجه به برخی شرایط سنجیده می شود . عمر مفید آپارتمان با توجه به این شرایط تخمین زده می شود .

کیفیت ساخت آپارتمان ، کیفیت مصالح به کار رفته در ساخت آپارتمان و همچنین ، پیروی از استانداردهای ساخت و ساز برخی از این شرایط به شمار می روند . کیفیت ساخت پایین یک آپارتمان ، منجر به کاهش عمر مفید آن خواهد شد . همچنان تا ، انتهای مطلب آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ همراه ما بمانید .

خانه های چند سال ساخت کلنگی به شمار می روند ؟

مقایسه خانه های نوساز با خانه های چند سال ساخت

 

این بخش از مبحث آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ را ، به مقایسه دو نوع ملک نو ساز و ملک چند سال ساخت اختصاص داده ایم . این دو نوع ملک طبیعتاً دارای تفاوت های روشنی با یکدیگر می باشند . در ادامه به برخی از این تفاوت ها اشاره شده است ؛

 

  • تفاوت از لحاظ قیمت : آپارتمان های نوساز بدون استهلاک و کم مصرف می باشند . در عین حال از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند . در صورتی که ، خانه های چند سال ساخت قیمت کم تر و استهلاک بیشتری دارند .
  • تفاوت در ساخت : تفاوت در ساخت هر دو نوع آپارتمان کاملا مشهود است . برای مثال ، دیوارهای خانه های چند سال ساخت ضخیم تر بوده و به مرور زمان خانه های امروزی دارای دیوارهای نازک تری می باشند .
  • هزینه انرژی : عایق سازی دیوارها و کف آپارتمان های نو ساز ، میزان مصرف انرژی و هزینه آن را ، تا سطح زیادی کم می کند .

 

تا ، اینجای مطلب آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ با تفاوت های آپارتمان های نوساز و چند سال ساخت آشنا شدیم . هر کدام از این نوع املاک ، فواید و مزایای مختص به خود را ، دارا می باشند . شما بسته به هدف خرید ملک می توانید اقدام به خرید خانه نوساز یا چند سال ساخت نمایید .

 

کلام پایانی

 

آپارتمان چند سال ساخت خریداری کنیم ؟ با اندکی مطالعه و بررسی می توان دریافت ،خانه های چند سال ساخت جهت خرید مناسب می باشند . معمولا خانه های پنج الی ده سال ساخت گزینه های مناسبی جهت خرید هستند . با این حال ، هنگام خرید کسب مشاوره از مرجع معتبر اقدام ارزنده ای خواهد بود .

مجموعه آسمان هوم جزو مراجع معتبر جهت خرید و فروش املاک و مستغلات به شمار می رود . شما به راحتی و با مراجعه به کارشناسان این مجموعه ، می توانید با خیالی آسوده جهت خرید انواع آپارتمان و خانه های چند سال ساخت اقدام نمایید .

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیمیدان نقش جهان
مقاله بعدیپنت هاوس چیست ؟

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here