مناطق مناسب تهران برای زندگی کدامند؟

0
145

مناطق مناسب تهران از حیث عوامل مختلف توسعه یافتگی همچون سن ساختمان، میزان تحصیلات افراد ساکن آن منطقه، وضعیت فضاهای آموزشی، تراکم جمعیتی،اشتغال افراد، استفاده از اینترنت وابزارهای ارتباطی و سطح دسترسی های محلی ،منطقه های 1،2،3،5،6 هستند.این مناطق جزء منطقه های توسعه یافته و مناطق مناسب تهران برای زندگی می باشند.با هم به بررسی مناطق مناسب تهران می پردازیم

محله های گران و تجملاتی در منطقه 1

قیمت خانه در محله هایی چون ازگل، اقدسیه، الهیه، اوین، باغ فردوس، تجریش، دارآباد، درکه، دربند، زعفرانیه، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، محمودیه، ولنجک و نیاوران که شامل منطقه 1 هستند، نسبت به محله های دیگر بالاتر است. وجود خانه های ویلایی بزرگ و باغ های میوه ما رابه گذشته و فضای روستایی بر می گرداند. وجود مراکز تفریحی زیاد و مراکز فرهنگی چون کاخ نیاوران،کاخ موزه سعدآباد و امام زاده صالح تجریش و …از جاذبه های این محله ها به شمار می روند.

بهترین محله های در منطقه 3

محله های اختیاریه، پاسداران، دروس، دولت، دیباجی، جردن، ولیعصر، سید خندان، ظفر، قلهک، ونک و میرداماد جزو محله هایی هستند که برای زندگی در منطقه 3 مناسب هستند.محله هایی که اصالت خود را همچنان حفظ کرده اند. داشتن پارک های بزرگ و استاندارد یکی از مزایای این منطقه است. پردیس سینمایی ملت، پارک موزه آب و مجموعه ورزشی انقلاب در این منطقه واقع شده اند.

محله های مناسب در منطقه 6

محله های نصرت، کشاورز، امیر آباد ،یوسف آباد، بهجت آباد، کریم خان، ساعی و آرژانتین محله های مناسبی برای زندگی در منطقه 6 هستند. بافت اداری این منطقه و وجود دانشگاه های تهران، امیرکبیر و کتابخانه ها این منطقه را متمایز کرده است.

محله های خوب در منطقه 2

محله های آریاشهر(صادقیه)، شهرآرا، ستارخان، گیشا،شهرک ژاندارمری، مرزداران، شهرک غرب، سعادت آباد و طرشت در این منطقه محله های خوبی برای زندگی هستند. دسترسی به خیابان آزادی، بزرگراه اشرفی اصفهانی، جناح و چمران می تواند دلیل خوبی برای انتخاب این منطقه برای زندگی باشد. ازمراکز فرهنگی این منطقه می توان به سینماهای اریکه ایرانیان، برج میلاد وپردیس سینمایی شهرک اشاره کرد.

بهترین محله های منطقه 5

محله های کن، شهر زیبا، شهران، مهران آریاشهر( صادقیه)، جنت آباد، پونک، پیامبر، باغ فیض، سردار جنگل، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان، اشرفی اصفهانی، سولقان، حصارک، بیمه و بلوار فردوس در این منطقه، محله هایی هستند که برای زندگی شرایط مطلوبی دارند.مرکز خرید تیراژه یکی از مراکز مهم و با ارزش این منطقه به شمار می آید

بهترین محله ها در دیگر مناطق

به غیر از مناطقی که در بالا به عنوان مناطق توسعه یافته ذکر شد، مناطقی نیز وجود دارند که از لحاظ قیمت برای افرادی که بودجه کمتری دارند، مناسب زندگی باشند
منطقه 9 منطقه ای است که برای افرادی که می خواهند از شلوغی دور باشند، مناسب است.
اما منطقه 4 بیشترین جمعیت را در بین مناطق به خود اختصاص داده است.
مناطق 20، 11، 15 به دلیل وجود مراکز دولتی بیشترین آلودگی را بین تمامی مناطق دارند.
اما بر اساس آمارهای بانک مرکزی منطقه 18 دارای ارزان ترین خانه ها است و منطقه 1 گران ترین خانه ها را دارد.

برای انتخاب محل زندگی در تهران چه عواملی را باید مورد نظر قراردهیم

بودجه: میزان بوجه ما می تواند عامل اصلی برای انتخاب محل زندگیمان باشد. بوجه عاملی است که تعیین می کند که آیا می توانیم در مناطق توسعه یافته زندگی کنیم یا مناطقی که کمتر توسعه یافته اند.

انتظار از محل زندگی: سطح دسترسی به مراکز فرهنگی، تفریحی و درمانی می تواند یکی دیگر ازعوامل انتخاب محل زندگی باشد.

مسافت تا محل کار: نزدیکی به محل کار، درگیر نشدن هر روزه با ترافیک شهری ورفت و آمد راحت، باعث آرامش ما در زندگی می شود.

پایین شهر و بالا شهر

اینکه بگوییم کدام مناطق بالای شهرهستند و کدام پایین شهر، کمکی به ما نمی کند، اما مناطقی هستند که از نظر توسعه یافتگی سطح بالاتری دارند و دارای امکانات بیشتری برای زندگی هستند.

نتیجه

از لحاظ اشتغال و ترکم جمعیتی مناطق 3، 1، 6، 7 در سطح بالاتری هستند. از لحاظ دسترسی به مراکز درمانی، آموزشی و تفریحی، و همچنین از لحاظ تحصیلات، آمار طلاق، مراکز اجتماعی و جرم و جنایت منطقه 6 در وضعیت خوبی قرار دارد.از نظر دسترسی به مراکز تفریحی، فرهنگی و ورزشی، منطقه 1و 6 استانداردمناسب را دارند.

برای انتخاب محل زندگی عوامل زیادی دخیل هستند. با توجه به مقدار بودجه خود و امکانات مورد نظر آن محله می توانید مکان مناسبی را برای زندگی خود برگزینید

منبع:هومینگ


چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیمحله پونک را بهتر بشناسیم
مقاله بعدیمرزداران را بهتر بشناسیم

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here