پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲

0
5
پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲

خرید و فروش ملک در چندین دهه گذشته به منظور سرمایه گذاری رواج زیادی داشته است . قیمت ملک همواره در حال نوسان بوده و به همین دلیل پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ به طور دقیق ، امکان پذیر نمی باشد . با این حال ، کارشناسان ملک با توجه به سیگنال هایی اقدام به تجزیه و تحلیل بازار ملک می نمایند .

در بررسی و تحلیل های تکنیکال قیمت مسکن چندین فاکتور شناسایی و بررسی می گردند . در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی این فاکتورها پرداخته و به پیش بینی قیمت مسکن برسیم . با ما همراه باشید .

بیشتر بخوانید: پیش خرید ملک در دریاچه چیتگر

شرایط حاکم بر بازار مسکن در حال حاضر

در این قسمت از مطلب پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲به بررسی شرایط حاکم بر بازار مسکن در حال حاضر خواهیم پرداخت . هم اکنون و در شرایط فعلی تورمی حدود ۱۳ درصد بیشتر از سایر بازارها بر بازار مسکن حاکم است . از طرفی افزایش حقوق در ایران بسیار کم و غیر قابل مقایسه با بازار مسکن صورت می گیرد .

به همین دلیل و به علت تورم زیاد مسکن ، این بازار در حال حاضر دچار سکون شده و پیش بینی می شود که ، این وضعیت همچنان تا ، آخر سال جاری ادامه پیدا کند . اقدام مشتری به خرید اصلی ترین شرط خروج بازار مسکن از کسادی است .

از سوی دیگر ، به علت ایجاد فاصله زیاد بین قیمت مسکن و توان اقتصادی افراد ، تمایل افراد به سمت متراژهای کم پیش خواهد رفت . به همین دلیل پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ به این صورت خواهد بود که ، قیمت ها با شیب ملایمی افزایش داشته باشند .

قیمت مسکن چقد رشد خواهد داشت ؟

در ادامه مبحث پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ ، به بررسی قیمت های احتمالی مسکن در این سال خواهیم پرداخت . دو عامل به شدت تاثیر گذار در حوزه مسکن ، تورم و نرخ ارز می باشند . در حال حاضر هر دو فاکتور ، در بیشترین سطح خود به سر می برند .

هرچند هر دو عامل تورم و نرخ ارز ، مدتی به حالت سکون درآمده اند اما همچنان به شکلی قدرتمند ، تاثیر خود را ، بر روی قیمت مسکن حفظ کرده اند . از سوی دیگر حقوق ها تنها افزایش ۲۷ درصدی را ، دارا بودند . همین امر احتمال افزایش اجاره بها را ، از سوی صاحبان ملک به همراه خواهد داشت .

با توجه به شرایط حاکم بر بازار مسکن و همچنین ، ارز پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ کار چندان سختی به نظر نمی آید . زیرا ، افزون بر افزایش تقاضا شاهد افزایش و نوسان شدید در قیمت مصالح و آهن آلات و حتی سایر مشتقات مانند شیرآلات هستیم .

پیش بینی قیمت ملک در چیتگر

افزون بر مبحث پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ ، کارشناسان نسبت به پیش بینی قیمت ملک و مسکن در منطقه چیتگر نیز ، به یک نتیجه جامع رسیده اند . قیمت ملک در منطقه چیتگر با توجه به موقعیت بی نظیر و شرایط آب و هوایی بسیار خاص این منطقه شدیداً رو به افزایش خواهد گذاشت .

تمامی شرایط موثر بر قیمت ملک در سایر نواحی ، بر افزایش قیمت ملک در چیتگر نیز تاثیر گذار خواهند بود . مصالحی مانند آجر و شیر آلات به شدت شاهد افزایش قیمت با شیب بسیار تند خواهند بود . از طرفی دیگر ، افزایش تقاضا برای خرید و فروش ملک در منطقه چیتگر ، قیمت ملک را ، دستخوش افزایش نموده است .

همچنینن ، لازم به ذکر می باشد پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ نسبت به رابطه مستقیم با نرخ ارز فراتر رفته و قیمت ملک را ، به ویژه در منطقه چیتگر دو چندان نماید . بنابر پیش بینی ها قیمت تمام شده ساخت مسکن هر ماه از ماه پیش ، بیشتر خواهد شد .

از طرف دیگر ، قیمت خرید و فروش ملک نوساز با ماه های قبل تفاوت چشمگیری داشته و شاهد قیمت هوایی با شیب بسیار بالا بوده است . به همین دلیل و سایر دلایل ذکر شده در فوق ، پیشنهاد می شود در صورتی که ، قصد خرید ملک را ، در منطقه چیتگر دارید هر چه سریع تر نسبت به خرید و یا پیش خرید اقدام نمائید .

بر اساس پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ ، قیمت ملک در منطقه و به خصوص در نزدیکی دریاچه چیتگر شاهد افزایش قیمت بی سابقه ای در سال جاری خواهد بود . با افزایش قیمت مصالح که ، به نام تورم ساخت معروف است ، قیمت های ملک به شدت افزایشی خواهند شد .

آینده سرمایه گذاری در بازار مسکن

طبق پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ ، قیمت ملک و مستغلات نه تنها در منطقه چیتگر ، بلکه در سایر مناطق نیز شاهد یک روند مداوم افزایش خواهند بود . به همین دلیل با خرید ملک در این ناحیه می توان از یک سرمایه گذاری مطمئن و پر سود بهره مند گشت .

اگر در هنگام خرید ملک ، ملک مورد نظر هیچ گونه مشکل قانونی نداشته باشد ، در این صورت فرد یکی از پر سودترین معاملات را ، تجربه خواهد کرد . زیرا ، با خرید ملک نه تنها صاحب مسکن خواهد شد بلکه سرمایه خود را ، حفظ و حتی چند برابر خواهد نمود .

این امر به خصوص در رابطه با املاک ناحیه چیتگر صدق می کند . این منطقه با دارا بودن انواع امکانات تفریحی و رفاهی از تقاضای خرید ملک بسیار زیادی برخوردار شده است . قبلاً نیز ذکر شد ، با افزایش تقاضا برای خرید ملک در یک ناحیه ، قیمت های مسکن در آن ناحیه روند رو به رشدی را ، تجربه خواهند کرد .

همچنین ، بر اساس پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ ، بهترین مناطق برای خرید ملک در سال جاری منطقه ٢٢ و یا چیتگر می باشد . برخورداری از آب و هوای بسیار مطلوب ، مکان آرام ، وجود امکانات رفاهی و آسایشی همگی از عوامل موثر بر این امر می باشند .

آینده سرمایه گذاری در بازار مسکن

کلام پایانی

طبق پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ در سال جاری شاهد روند افزایشی قیمت مسکن در نواحی مختلف و به ویژه منطقه چیتگر خواهیم بود . در صورت تمایل برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این منطقه ، پیشنهاد می شود تا ، با کارشناسان خبره آسمان هوم تماس بگیرید .

این مجموعه سابقه درخشان و ارزنده ای در زمینه مشاوره و خرید و فروش املاک دارد . با تماس با آسمان هوم کارشناسان این شرکت در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت .

بیشتر بخوانید: معرفی پارک خرگوش دره

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیپیش خرید ملک در شهید اردستانی سال 1402
مقاله بعدیبررسی کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here