وام های مسکن و شرایط آنها چیست؟! و چگونه می توان دریافت کرد

0
24

انواع وام های مسکن و شرایط آنها در ایران : 

معمولا خرید خانه یکی از مهم ترین دغدغه های هر خانواده است و هر فردی در طول زندگی خود با این مشغله فکری رو به رو است. چگونه یک خانه مناسب خود را بخرد؟! با وجود تورم هایی بالایی که در سال های اخیر در ایران به وجود آمده خرید خانه یک معضل بزرگ دز سطح جامعه شده و همه مردم از دولت توقع ارائه وام مسکن و تسهیلات مناسب را دارند. وام های مسکن و شرایط آنها کاملا متفاوت بوده و تنوع زیادی دارند.

امروزه وام های زیادی برای افراد متقاضی وجود دارد که شرایط مختلفی بر آن حاکم است و معمولا برای بهرگیری از این نوع وام مسکن باید در نوبت ماند. پس بهتر است برای گرفتن وام مسکن خود هرچه زودتر اقدام کرده تا بتوانید در زمان مناسب آن را دریافت کنید. 

انواع وام : 

به طور کلی وام های مسکن در دو نوع دسته بندی تقسیم می شوند که عبارت اند از: 

  • وام های خرید اوراق ممتاز بازار  بورس 
  • وام های صندوق پس انداز مسکن 

این دو دسته هر کدام داری زیر دسته ها و شرایط خاصی هستند که در ادامه به بحث درموردشان خواهیم پرداخت. 

وام اوراق دار و شرایط دریافت آن : 

این نوع وام یکی از وام مسکن بوده و برای دریافت آن نیازی به سپرده نیست. برای دریافت وام اوراق دار متقاضیان باید در ازای هر ۵۰۰هزار تومان یک برگه اوراق بخرند. هزینه هر برگه اوراق مبلغی حدود ۷۵ هزار تومان است . به عنوان مثال اگر فردی خواهان وامی ۷۰ ملیون تومانی است باید ۱۴۰ برگه اوراق را خریداری کند که حدود ۱۰ ملیون هزینه خواهد داشت. 

مزایای وام های مسکن اوراق دار 

در این نوع وام نیازی نیست که در صف نوبت قرار بگیرد و خیلی راحت وام خود را دریافت خواهید کرد. اقساط این نوع وام بسیار ساده و پلکانی طراحی شده اند. این نوع وام مسکن دارای انفرادی و زوجین هستند که در صورت انفرادی بود در تهران۷۰ ملیون در شهرتان ها تا ۶۰ ملیون و در صورت زوجین بودن ۱۲۰ ملیون در تهران  و در شهرستان های بالای ۲۰۰ هزار نفر تا۱۰۰ ملیون می باشد. 

وام مسکن یکم و شرایط آن :

این نوع وام یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین وام های  موجود در ایران است که از سوی بانک مسکن دریافت می شود. که برای افراد مجرد و زوجین ارائه شده و رقم این وام در مرور زمان و‌با توجه به تورم سال افرایش خواهد یافت . 

شرایط: 

این وام برای افراد مجرد در تهران تا ۸۰ میلیون و برای شهرستان های ۲۰۰ هزار نفر به بالا ۶۰ ملیون بوده و دیگر مناطق تا ۴۰ ملیون تومان در نظر گرفته شده است و زوجین با دریافت این وام مسکن یکم می توانند، در تهران تا ۱۶۰ ملیون نفر و در شهرتان های تا ۱۲۰ و باقی شهر ها ۸۰ ملیون تومان دریافت کنند. ( این اطلاعات مربوط به وام مسکن یکم سال۹۹ است) 

وام مسکن  جوانان و شرایط آن 

این وام برای دریافت مسکن بوده و جوانان با باز کردند یک حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت، می توانند تقاضای وام مسکن کنند افرادی که خواهان دریافت این وام هستند باید مستقل و ۱۸ سال تمام به بالا باشند نرخ سود این وام ۹ درصد است و بانک با بررسی فیش حقوقی و گردش حساب شما مبلغ وام را تعیین می کند بازپرداخت این وام مسکن در روش ساده ۲۰ و در روش های پلکانی ۱۲ سال ارائه شده اند این وام تنها برای مناطق شهری بوده و به افراد خارج از محدود شهر تعلق نخواهد گرفت   

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیبرج دوقلو آمریکا و مرکز تجارت جهانی
مقاله بعدیطرح مالیات بر خانه های خالی از سکنه چگونه است؟!

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here