نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند

0
45
نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند

اغلب اوقات هنگام خرید و فروش املاک ، ملک مورد نظر دارای بالکن و یا تراس است . بالکن و تراس محدوده هایی خارج از محدوده زیر بنای اصلی واحد می باشند . گاهی اوقات این بالکن و تراس مشاع بوده و گاهی اوقات نیز ، مشاع نمی باشند . در هنگام خرید و فروش این گونه املاک نیاز است تا ، مساحت بالکن و تراس محاسبه شود . نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند موضوع مورد بحث این مقاله است . در نظر داریم تا ، در این مقال به بررسی این موضوع بپردازیم . همراه ما باشید .

بیشتر بخوانید: خرید ملک در دریاچه شهدای خلیچ فارس

آیا بالکن جزو مشاعات به شمار می رود ؟

 

در ابتدای مبحث نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند ، مشاع بودن و یا نبودن بالکن را ، بررسی خواهیم نمود . در مقوله مسکن از دو واژه مشاع و مفروزات استفاده می شود . مشاعات یک آپارتمان و یا ساختمان به بخش های از آن ساختمان گفته می شود که ، تمامی ساکنین در آن سهم دارند .

آسانسور ، پارکینگ ، راه پله و همچنین ، باغچه از این دست مشاعات یک ساختمان به شمار می روند . اما ، این امر در مورد بالکن اندکی متفاوت است . تعیین مشاع بودن و یا نبودن بالکن نیاز به دقت بیشتری دارد . بالکن مسقف بوده و تفاوت آن با تراس در غیر مسقف و روباز بودن تراس است .

در مورد نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند در ابتدا باید مشخص نمود که ، بالکن مشاع است یا خیر ؟ بالکن در صورت داشتن سقف و تنها یک راه ورود و خروج از طریق یک واحد ، مشاع نبوده و مالکیت آن به صاحب واحد بر می گردد .

مزایای داشتن بالکن و یا تراس برای یک آپارتمان چیست ؟

 

در ادامه مبحث نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند ، ذکر مزایای یک بالکن برای آپارتمان ، خالی از لطف نمی باشد . یک ملک در صورت داشتن بالکن ، دارای مزایایی خواهد بود . در ادامه به برخی از مزایای وجود یک بالکن درون ساختمان اشاره می کنیم ؛

  • افزایش قیمت ملک : املاک دارای بالکن و تراس از قیمت بیشتری برخوردار می باشند .
  • کاربردی بودن : تراس و بالکن درون آپارتمان برای ساکنین آن محل بسیار مفید و کاربردی می باشد .
  • اتصال فضای داخلی به فضای بیرونی : بالکن ها فضای داخلی آپارتمان را ، به فضای خارجی متصل کرده و امکان تهویه درون خانه را ، فراهم می کنند .

با توجه به افزایش شهر نشینی و دوری از فضاهای سبز ، داشتن یک بالکن درون آپارتمان می تواند فرصت تبدیل این مساحت به فضای سبز کوچک و کمک به هوای پاک ، به افراد می دهد . در بخش بعدی از مبحث نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند به محاسبه متراژ این قسمت از آپارتمان خواهیم پرداخت .

محاسبه متراژ بالکن در سند به چه صورت می باشد ؟

 

نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند به عنوان بخشی از متراژ آپارتمان محاسبه می شود . در صورتی که ، بالکن دارای سقف باشد و متراژ آن در سند ملک ذکر شده باشد ، قیمت بالکن جزوی از قیمت ملک در نظر گرفته شده و محاسبه می گردد .

در صورت دیگر ، چنانچه متراژ بالکن درون سند تک برگ ملک ذکر نشده باشد و به عنوان امتیاز و آپشن در نظر گرفته شده باشد ، ملک دچار تغییر قیمت خواهد شد . به طور کلی ، شما می توانید در هنگام خرید ملک دارای بالکن ، نحوه محاسبه متراژ و سایر اطلاعات را ، از مشاورین معتمد مسکن کسب نمایید .

نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند بستگی به روباز بودن و یا مسقف بودن بالکن دارد . چنانچه ، بالکن دارای عمقی بیشتر از سه متر باشد ، مساحت بالکن محاسبه شده و به متراژ زیر بنا اضافه می گردد . این امر ، در مورد بالکن های با عمق کم تر از سه متر به گونه ای دیگر خواهد بود .

برخی از بالکن ها که ، دارای عمق کم تر از سه متر می باشند ، بسته به ساختار و طراحی آن ها ، کل مساحت و یا بخشی از آن به مساحت ملک و زیر بنا افزوده می گردد . بالکن هایی که ، به جز از طریق آپارتمان راه ورودی دیگری دارند ، جزو مشاعات محسوب می شوند .

محاسبه متراژ بالکن در سند به چه صورت می باشد ؟

نکات مهم در هنگام محاسبه متراژ بالکن کدامند ؟

علاوه بر ، نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند ، توجه به نکات دیگری نیز حایز اهمیت می باشد . به طور کلی ، به منظور انجام محاسبه متراژ آپارتمان ، بالکن و یا تراس نیاز است تا ، به بعضی نکات و موارد توجه ویژه ای مبذول شود . این نکات به شرح زیر هستند ؛

 

  • مساحت نورگیر : به هنگام محاسبه متراژ یک ساختمان ، بایستی مساحت نورگیر ها را ، از مساحت آن کسر نمود . زیرا ، نورگیر جزو متراژ ساختمان به شمار نمی رود .
  • تفکیک مشاعات و مفروزات : اولین اقدام از برای محاسبه متراژ آپارتمان و سایر اجزای آن ، تفکیک مشاعات از مفروزات ساختمان می باشد . مشاع بودن یا نبودن بالکن باید مشخص شود .
  • محاسبه متراژ آپارتمان دوبلکس : در این گونه ساختمان‌ ها ، هر طبقه را ، به صورت جداگانه و مجزا محاسبه نموده و پس از آن مساحت هر دو طبقه با یکدیگر جمع شده و مساحت کلی به دست می‌ آید .
  • محاسبه دیوار : دیوارهای مشترک بین هر دو واحد را ، به صورت مشترک نیز محاسبه می نمایند .
  • مساحت بالکن : بالکن‌ هایی که ، دارای دو راه ورود عمومی و یک راه ورود به درون آپارتمان هستند ، جزو مشاعات محاسبه می‌ شوند .

علاوه بر ، نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند ، اطلاع از نکات و شرایط محاسبه متراژ آپارتمان و بالکن نیز بسیار حایز اهمیت و ضروری می باشد . در صورت عدم اطلاع از نکات این امر ، ممکن است فرد با ضرر و زیان سنگینی روبرو شود .

همین امر ، مراجعه به یک مرجع معتبر جهت کسب راهنمایی و اطلاعات در مورد محاسبه متراژ آپارتمان و ملک از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد .

کلام پایانی

با مراجعه به مجموعه املاک و مستغلات معتبر و با سابقه ، نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند و متراژ آپارتمان امری راحت خواهد بود . مجموعه املاک آسمان هوم یکی از مجموعه‌های فعال و معتبر در امر خرید و فروش املاک و مستغلات پایتخت به شمار می رود .

این مجموعه دارای کارشناسان با سابقه می باشد . با مراجعه به این کارشناسان شما می توانید تجربه خریدی امن و مطمین را ، داشته باشید . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت مجموعه آسمان هوم مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: مشاعات ساختمان چیست ؟

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیمشاعات ساختمان چیست ؟
مقاله بعدیانواع کاربری زمین

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here