معرفی پارک خرگوش دره

0
50
معرفی پارک خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره یکی دیگر از مناطق سرسبز و زیبای شهر تهران است ، که در شمال غرب تهران و نزدیکی دریاچه چیتگر و دریاچه آزادی واقع شده است ‌. این پارک جنگلی میزبان خوبی برای روزهای تعطیل شماست و می توانید اوقات خوشی را در آنجا سپری کنید .

چرا که درختان متعددی درون آن وجود داشته و آب و هوای بکر و دلنشینی دارد . در ادامه مطلب بیشتر شما را با این پارک و امکانات آن آشنا خواهیم کرد .

بخوانید: چرا معاملات مسکن کاهش یافته است؟

پارک جنگلی خرگوش دره کجا قرار دارد ؟

پارک جنگلی خرگوش دره فاصله کمی با استادیوم آزادی و دریاچه آزادی داشته و به واسطه بزرگراه آزادگان و بزرگراه تهران کرج به منطقه ۲۲ و شهرک صدرا متصل می شود . از این رو افرادی که در منطقه ۲۲ زندگی می کنند ، پس از مسیریابی کوتاهی به این پارک فوق ‌العاده می ‌رسند .

البته بزرگراه علامه جعفری نیز یکی دیگر از شاه راه های متصل به این پارک بوده و از طرف شمال به آن متصل می شود ‌ وجود چنین بزرگراه هایی در اطراف پارک جنگلی باعث شده ، تا مسیریابی آن چندان سخت و پیچیده نباشد و افراد بتوانند پس از مدت زمان کوتاهی وارد این پارک شوند .

 

پارک جنگلی خرگوش دره کجا قرار دارد ؟

ویژگی پارک جنگلی خرگوش دره

این پارک فوق العاده جزوه مناطق وسیع و سرسبز تهران بزرگ می‌باشد و متراژ آن به حدود ۶۵ هکتار می رسد و آن را به عنوان کمربندی سبز رنگ برای تهران و همچنین ایران می شناسند . قدمت پارک جنگلی خرگوش دره بسیار زیاد بوده و درختان آن سالیان درازی است که در این مرز و بوم زندگی می کند .

در دهه ۱۳۴۰ اقداماتی در جهت کاشت نهال صورت گرفته و اکنون شاهد درختان سر به فلک کشیده و تنومندی در این پارک جنگلی زیبا هستیم . منطقه ای بزرگ از درختان سرو ، اقاقیا ، زبان گنجشک و کاج را تصور کنید ، که همگی جذاب و پر از طراوت هستند .

اما متاسفانه برای پیشرفت تهران بزرگ و احداث بزرگراه های متصل به این پارک در سال ۱۳۸۶ تعداد زیادی از درختان این پارک قطع شده اند و بخشی از مساحت آن به این بزرگراه ها تبدیل شده است . با وجود این که ۵۰۰ اصل از این درختان قطع شده ، اما همچنان انبوهی از درختان را در این پارک می بینیم ، که فوق العاده زیبا و چشم نواز هستند .

شاید تصور کنید ، که بازدید از طبیعت پارک جنگلی خرگوش دره مختص به فصل‌های بهار و تابستان است ، اما در فصل‌ پاییز نیز با برگ ریزان فوق‌العاده درختان مواجه هستیم و پاییز هزار رنگ به تصویر کشیده می‌شود .

اگر قدم زدن با شنیدن خش خش شکستن برگ ها برایتان جذاب است ، حتماً در فصل پاییز بازدید از این پارک جنگلی را فراموش نکنید و خاطره دلنشین را برای خود دوستان تان رقم بزنید . البته با توجه به موقعیت جغرافی که این باغ دارد ، در فصل زمستان نیز پوشیده از برف می شود و برای برف بازی فوق العاده خواهد بود .

حجم بزرگی از زمین به رنگ سفید درآمده و درختان نیز بر روی شاخه هایشان برف جایی گرفته است ، این مناظر دیدنی و فوق العاده زیبا هستند . به همین دلیل پارک جنگلی خرگوش دره مناسب چهارفصل بوده و می توانید از زیبای آن در تمام سال بهره مند شوید ‌.

البته شما به عنوان بازدید کنندگان از این طبیعت بکر و جذاب لازم بوده ، تا قوانین را رعایت کنید ، تا این طبیعت همچنان پابرجا باقی بماند و دچار آسیب نشود . از این رو برای تولید آتش و پخت و پز لازم بوده ، تا از وسایل مخصوص مانند پیک نیک و منقل استفاده کنید .

البته با استفاده از چوب های خشک درختان بر روی زمین نیز امکان روشن کردن آتش وجود دارد ، اما به هیچ عنوان به سراغ شاخه های زنده درختان نروید و از آن ها آتش درست نکنید .

ویژگی پارک جنگلی خرگوش دره

امکانات پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره تنها یک مکان سرسبز و پر از درختان مختلف نیست ، امکانات متعددی در این لوکیشن وجود داشته که جذابیت بازدید شما از طبیعت را چندین برابر می کند . در واقع این پارک به نحوی طراحی شده که افراد و مسافران بتوانند به بهترین شکل ممکن از آن بهره مند شود . موارد زیر همگی جزو امکانات این پارک می باشد ؛

  • آلاچیق
  • زمین بازی کودکان
  • سرویس بهداشتی
  • نماز خانه
  • زمین ورزشی
  • سکو
  • مکانی جهت نصب چادر
  • باربیکیو
  • و..‌‌.

چنین امکاناتی در پارک جنگلی خرگوش دره سبب شده ، تا همه افراد مسافران در یک مکان زیبا و سرسبز اقامت داشته باشند ‌. در زمان دربی که افراد بسیار زیادی به استادیوم آزادی برای تماشای فوتبال می آیند ، این پارک برای آن ها میزبان فوق العاده خواهد بود ‌.

امکانات پارک جنگلی خرگوش دره

مسیر های منتهی پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره همان طور که در قسمت هایی از این مقاله به آن اشاره کردیم ، به لوکیشن های متعدد و جاذبه های مختلف تهران بزرگ مرتبط است ‌. دریاچه چیتگر ، دریاچه آزادی و پارک آبی اپارک فاصله کمی با این پاک داشته افراد می توانند به قصد سفر چند روزه در خرگوش‌دره اقامت داشته باشند و از جاذبه های فوق العاده این شهر نیز دیدن کنند .

منطقه ۲۲ که بیشتر آن را با نام چیتگر می شناسیم ، تا این پارک جنگلی حدود ۸ کیلومتر مسافت دارد و در قسمت شرقی این جنگل زیبا باغ وحش ارم نیز وجود داشته ، که فاصله آن ۱۱ کیلومتر می باشد .

البته برای مسیریابی و رسیدن به این پارک جنگلی ملزم به استفاده از ماشین شخصی نخواهید بود ، سیستم نقلیه عمومی همچنین مترو ایستگاه های اتوبوس و غیره وجود داشته که در کوتاهترین زمان ممکن شما را به مقصد سرسبز تان ، یعنی پارک جنگلی خرگوش دره می رساند .

بخوانید: کدام دارایی ها معاف از مالیات هستند

کلام آخر

پارک جنگلی خرگوش دره از جمله مناطق سرسبز تهران بزرگ است ، حضور چنین مناطقی سبب شده ، تا از آلودگی های شهر به میزان قابل توجهی کاسته شود . بایستی به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در اطراف این پارک می تواند ، نتایج سودمندی را به دنبال داشته باشد .

یکی از بهترین مناطق که در نزدیکی پارک جنگلی وجود دارد ، منطقه ۲۲ بوده و بستری مناسب برای سرمایه گذاری ساخت و ساز فعالیت تجاری و خرید ملک می باشد . اگر خواهان افزایش و ترقی سرمایه خود می باشید ، حتما با آسمان هوم ارتباط برقرار کنید و از خدمات مشاوره این مجموعه جهت سرمایه گذاری و خرید ملک در منطقه ۲۲ تهران استفاده نمایید .

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیمعرفی دریاچه چیتگر
مقاله بعدیمعرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی منطقه 22

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here