معرفی دریاچه چیتگر

0
51
هرم هیجان

دریاچه چیتگر یا همان شهدای خلیج فارس ، عظیم ترین دریاچه مصنوعی ایران می باشد که مکانی ایده آل برای پیاده روی ، دوچرخه سواری ، پیک نیک ، تفریح آبی ، شب گردی طولانی مدّت و همچنین قرارهای دوستانه و عاشقانه به شمار می رود .

ضمن آن که تفریح و سرگرمی در این دریاچه در هر چهار فصلِ سال ممکن است . اگر که شما می خواهید از هیاهوی زندگی شهری فرار کنید و به دنبال یک طبیعت بِکر و دلنشین هستید ، این مطلب از ما در آسمان هوم را حتماً مطالعه نمایید .

معرفی دریاچه چیتگر

معرفی بیشتر دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا همان دریاچه خلیج فارس برای تلطیف و کاهش آلودگی هوا در شمال غرب تهران بنا شده است و دربرگیرنده امکانات تفریحی و رفاهی بی‌شماری می باشد . مساحت دریاچه چیتگر ۱۳۰ هکتار بوده که در مجاورت آن مجموعه ای تفریحی به عظمت ۱۲۰ هکتار وجود دارد .

ایده نخستین دریاچه خلیج فارس به سالِ ۱۳۴۷ بازمی‌ گردد . از سالِ ۱۳۸۲ الی ۱۳۸۹ مورد توجه و بررسی دقیق واقع شد تا منبعی جهتِ بهبود هوای تهران و این مناطق باشد . نهایتاً دستور ساخت این دریاچه طی سالِ ۱۳۸۹ شروع و در اردیبهشت ماهِ سالِ ۱۳۹۲ افتتاح گردید .

اگر که از امکانات تفریحی و غیر رایگان این مجموعه بهره مند نشوید ، گشت و گذار در محوطه دریاچه هیچ گونه هزینه ای ندارد و همین مسئله ، خود یکی از مزایای دریاچه می باشد .

دریاچه چیتگر یکی از مشهورترین مکان های دیدنی کشور ایران است که توسطِ امکانات رفاهی چون ؛ پارکینگ ، غرفه خوراکی ، سرویس بهداشتی ، آلاچیق ، آب نما ، نمازخانه و… اوقات بسیار مفرح و جذابی را برای بازدیدکنندگان رقم خواهد زد .

بخوانید: پیش خرید ملک در اطراف دریاچه

دریاچه چیتگر کجا قرار گرفته است ؟

دریاچه چیتگر ، مصنوعی بوده و در شمال غرب تهران واقع شده است . دریاچه خلیج فارس در قسمت شمالی پارک جنگلی چیتگر دِل خوش کرده است . این مکان از نواحی جنوبی به بزرگراه همدانی ، از قسمت شمالی به بزرگراه همت ، از شرق به بزرگراه آزادگان نیز غرب خود به بافت مسکونی منطقه بیست و دو شهرداری تهران خَتم می شود .

دسترسی به دریاچه چیتگر از طریق مترو چگونه است ؟

چنانچه که شما قصد عزیمت به دریاچه چیتگر را در سر دارید ، تنها کافیست سوار یکی از قطارهای خط صادقیه – گلشهر بشوید . سپس در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید پس از آن با اتوبوس شهرک شهید باقری به سمت دریاچه خلیج فارس رهسپار شوید .

دیگر شیوه های دسترسی به دریاچه خلیج فارس!

شما می توانید با استفاده از دیگر وسایل نقلیه چون ؛ اتوبوس ، تاکسی و ماشین شخصی خود به سوی دریاچه عزیمت کنید .

اتوبوس دریاچه چیتگر گزینه دیگری است که می توانید برگزینید . در این هنگام علاوه بر پایانه اتوبوس مترو چیتگر می توانید در پایانه اتوبوس صادقیه از اتوبوس شهرک دریا بهره گیرید . تنها کافیست سی دقیقه صبر کنید تا در ایستگاه جوزانی پیاده شوید !

اگر که شما اهل خیابان شریعتی یا میرداماد و تجریش می باشید ، بایستی به سه راه ضرابخانه روید و سوار بی‌آر‌تی مترو چیتگر بشوید . مسیر اتوبوس های چیتگر همت-شریعتی دربرگیرنده بزرگراه همت تا دهکده المپیک ، میدان دهکده ، بلوار دهکده ، بلوار امیرکبیر ، خیابان بیگدلی ، کوهک نیز پایانه مترو چیتگر می باشد . در امتداد مسیر شما باید سوار اتوبوس دیگری بشوید تا به دریاچه خلیج فارس رسید ‌.

دیگر شیوه های دسترسی به دریاچه خلیج فارس!

امکانات و تفریحات دریاچه چیتگر

ما در این قسمت به امکانات و نیز تفریحات این دریاچه اشاره خواهیم کرد . در ادامه با ما همراه باشید ؛

  • قایق سواری در دریاچه

یکی از مفرح و دل انگیزترین تفریحات دریاچه چیتگر قایق سواری می باشد که برای این منظور شما می توانید از اسکله غربی و یا شرقی بهره گیرید . به خصوص که امکان تماشای ماهی ها و پرندگان دریاچه این لذّت را چند برابر می نماید .

تمامی دریاچه بیمه بوده و به هنگام سوار شدن شما به قایق ، جلیقه نجات در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت . ضمن آن که به اشخاص بالای نود کیلوگرم و بانوان باردار نیز کودکان زیر چهارده سال ، اجازه چنین کاری داده نمی شود . شنا هم در این دریاچه اکیداً ممنوع است .

  • ماهیگیری در دریاچه

ماهیگیری هم یکی از تفریحات بسیار دوست داشتنی و جذاب اسکله بام لند و دریاچه چیتگر است . امکان بهره مندی از خدمات و امکانات کلوپ ماهیگیری برای علاقمندان مهیا شده است . همچنین شما می توانید با عضویت در این کلوپ ها هزینه خود را مدیریت کنید .

  • دوچرخه سواری

دوچرخه سواری هم یکی از ورزش ها و تفریحات جذابی می باشد که در فضایی دلنشین چون دریاچه خلیج فارس لذّت بسیاری دارد . پیست دوچرخه سواری این دریاچه امکان بهره مندی از دوچرخه پیشرفته دنده ای یا برقی را برای دوست داران مهیا ساخته است .

دوچرخه سواری

  • گذران اوقات فراغت در ساحل شنی دریاچه

ساحل سنگی دریاچه چیتگر یکی از چَشم نوازترین و بهترین قسمت های این مجموعه محسوب می شود که گاهاً به لطف حضور مرغابی ها و اردک هایی که از آن نزدیکی گذر می کند ، حس عجیبی را در وجود بازدیدکنندگان رقم می زند . در این نواحی خبری از وجود نرده و محافظ نمی باشد و به آسانی می توانید تا به نزدیکی های آب روید و حتی پاهای خود را درون آب فرو ببرید .

درباره ساحل شنی دریاچه خلیج فارس بدانید !

مجموعه ساحل شنی چیتگر که با اسمِ مجموعه ساحل شنی پرشین معرفی می شود ، با سیصد متر مربع گستره ، فضایی سالم ، شاد و به یاد ماندنی برای بازی فرزندان شماست و در قسمت غربی دریاچه ، پارکینگ غربی جای گرفته است . وسایل بازی پلاستیکی ، فضایی سرپوشیده و وجودِ محیطی برای شستشوی بعد از بازی ، این محیط را به یک مقصد تفریحی ایمن برای کودکان مبدل ساخته است . چهارچوب سنی ساحل شنی از دو الی شش سال می باشد .

  • شهربازی دریاچه خلیج فارس

سرزمین شگفت آور دریاچه چیتگر که به واسطه ی کشورهای آلمان ، هلند و ایتالیا ساخته گردیده ، هیجان انگیزترین مجموعه تفریحی روز دنیا را در وجودِ خود جای داده است . از جمله آن می توانیم به سافاری پارک وحشت ، چرخ فلک بزرگ دریاچه و…. اشاره نماییم . وسیله های بازی دریاچه در ضلع شمالی ، شرقی و غربی آن قرار گرفته است که برای کلّیه ی افراد خانواده با هر سن و سبکِ سلیقه ای مناسب می باشد .

شهربازی دریاچه خلیج فارس

  • کارتینگ دریاچه خلیج فارس

کارتینگ هم یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی محسوب می شود که دوست داران سرعت و هیجان به سمت آن جلب می شوند و چه چیزی بهتر از تجربه کارتینگ در دریاچه ! در واقع شما می توانید از طریق رانندگی پُر سرعت ، هیجان وصف ناپذیری را پشت سر گذارید . این مکان از بهترین پیست های کارتینگ تهران و ایران بوده که کاملاً براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است .

  • سرزمین بازی و جایزه

علاوه بر قسمت شمالی دریاچه که یک زمین بازی نقلی برای کودکان دارد و دربرگیرنده تعداد وسیله های بازی با هزینه های متنوع است ، در قسمت غربی دریاچه چیتگر هم یک زمین بازی سرپوشیده موسوم به سرزمین بازی و جایزه وجود دارد ! در سرزمین بازی و جایزه حدوداً ده بازی متنوع و جذاب برای فرزندان شما وجود دارد . بازی هایی چون ؛ ترامپولین ، یوروبانجی !

  • پرش در دِل آسمان

پیست پرش در آسمان در قسمت شمالی دریاچه خلیج فارس قرار گرفته است و به لطف بهره گیری از کفپوش مخصوص پلیمری ، امکان اجرای این ورزش را در هرگونه شرایط جوی مهیا کرده است . این پیست محصولی مشترک از کشور ایتالیا و هلند می باشد . بنابراین شما عزیزان به عنوان نخستین سرسره بادی بزرگ ایران می توانید تیوپ سواری برروی برف حقیقی را تجربه نمایید . ارتفاع این سرسره بادی بسیار بوده و نهایتاً به یک تشک بادی ختم می شود .

  • هرم هیجان

هرم هیجان یا همان سینمای شش بعدی دریاچه چیتگر محصولی از شرکت زیمنس آلمان می باشد و تجربه ای بی بدیل را برای علاقه مندان مهیا می سازد . در این مجموعه تفریحی و هیجانی ، هر چهار فرد وارد یک هرم گردیده و برروی کابین مخصوص قرار می گیرند . کابین در ارتفاع دو متری از سطح زمین و به حالت کاملاً معلق به پرواز درخواهد آمد .

احساس معلق بودن در هوا به خودی خود لذّت بخش خواهد بود . ولی زمانی که با افکت های طوفان ، مه و غبار یا رعدوبرق، باران همراه گردد ، هیجانی خارق العاده برای سرنشینان کابین ایجاد خواهد کرد .

  • پیک نیک در دِل دریاچه

روزهای گرم تابستانی بهترین فرصت زمانی جهتِ پیک نیک در دِل دریاچه چیتگر است . البته شما نباید از زیرانداز برای نشستن و لذّت بردن استفاده کنید . بهره مندی از چمن های مجموعه نیز بام لند جهتِ برپایی پیک نیک منع شده است .

ما امیدواریم که شما از سیر و سفر به سمت دریاچه چیتگر نهایت هیجان و لذّت را کسب کرده و یک روز بسیار خوب را در کنار اعضای خانواده خود تجربه نمایید .

بخوانید: آشنایی با مرکز تجاری تهران مال

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیانتقال سند ملک و مراحل خرید آپارتمان
مقاله بعدیمعرفی پارک خرگوش دره

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here