قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت

0
56
قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت

درباره قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت شب چه می دانید ؟ افرادی که در یک مجتمع مسکونی زندگی می کنند ، باید قوانین و فرهنگ آپارتمان نشینی را رعایت کنند. برای داشتن یک محیط سالم برای زندگی ، لازم است که ساکنان آپارتمان ها ، باید ها و نباید ها و حسن همجواری را رعایت کنند .

برخی از قوانین مربوط به آپارتمان نشینی ، در قانون پیش بینی نشده و توسط هیئت مدیره ساختمان های مسکونی ایجاد می گردد . این موارد از تنش ها و اختلافات احتمالی پیشگیری می کند ، موجب صلح و آرامش در ساختمان می شود .

بیشتر بخوانید: خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر

ماده 59 قانون آپارتمان نشینی به چه موضوعی می پردازد ؟

ماده 59 قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت ، مواردی را توضیح می دهد ، که افراد ساکن در مجتمع مسکونی ملزم به رعایت آن هستند . اولین موضوعی که در این قانون مطرح می شود ، مسئله ی رعایت سکوت و عدم ایجاد سرو صدا در ساختمان های مسکونی می باشد .

بر اساس قانون ماده 59 ، ایجاد مزاحمت های صوتی و هر گونه صدایی برای سایر همسایه در مجتمع ممنوع می باشد . بر اساس قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت شب ، همه افراد ساکن در آپارتمان ملزم به رعایت این قوانین هستند ، سرپیچی از این قوانین می تواند ، باعث پیگرد های قانونی برای افراد متخلف شود .

ماده 59 قانون آپارتمان نشینی به چه موضوعی می پردازد ؟

قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت به چه مواردی می پردازد

  • در قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت ، آمده است که در ساعات یک تا چهار بعد از ظهر همچنین در طی ساعات 9 شب تا 8 صبح از ایجاد هر نوع سر و صدا و آلودگی صوتی ، که موجب آزار اهالی ساختمان می شود اجتناب شود .
  • ساعاتی از شبانه روز وجود دارد ، که افراد نیاز به استراحت دارند ، در این ساعات ساکنان آۀپارتمان ها لازم است مواردی مانند کاهش صدای وسایل صوتی و تصویری را رعایت نمایند . افراد مجاز هستند ، که صدای این وسایل را تا حدی بالا ببرند ، که در محدوده ی آپارتمان خودشان به گوش برسد .
  • در برخی از اوقات شبانه روز ، علی الخصوص در تعطیلات که افراد بیشتر به استراحت می پردازند ، ایجاد صداهای ناهنجار در ساختمان های مسکونی ممنوع می باشد . البته انجام برخی از کارها اجتناب ناپذیر است ، که در این موقعیت می توانند با رعایت قوانین خاص فعالیت خود را انجام دهند .
  • قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت ، مالکانی که که قصد ساخت ملک مسکونی دارند ، را ملزم می کند نسبت به عایق کردن بخش های مشترک ساختمان ، دیوارها و …. اقدام کنند ، به این ترتیب از انتقال هر نوع صدای ناهنجاری به درون ساختمان جلوگیری می گردد . در ساختمان هایی که قسمت کف آن ها ، با مترسال هایی مانند سرامیک ، کاشی وچوب پوشانده شده است ، لازم است برای جلوگیری از صداهای مزاحم ، بر اثر کشیده شدن اجسام بر روی سطح ، 75 درصد از بخش کف ساختمان با کفپوش ، موکت ، فرش و …. پوشیده شود .
  • قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت به چه مواردی می پردازد

اهمیت حفظ آرامش و سکوت در یک مجتمع مسکونی

رعایت قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت شب ، به حفظ آرامش و سکوت در ساختمان کمک زیادی می کند . با توجه به اینکه افراد زیادی در مجتمع های مسکونی زندگی می کنند ، نیاز به آرامش بیشتر احساس می شود . در صورتی که ، هر کدام از اهالی بخواهند سر و صدای اضافه ای ایجاد نمایند ، مطمئنا عدم توجه به ایجاد سر و صدا ، موجب می شود زندگی در این اماکن غیرقابل تحمل شود .

بر اساس قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت می توانید ، با همسایه های متخلف برخورد داشته باشید . در ابتدای امر باید برای برخورد با چنین افرادی ، روش های مسالمت آمیز مانند گفتگو را امتحان کنید ، در صورت عدم توجه و عدم تغییر در رفتار آن ها ، لازم است مدیر ساختمان را در جریان امر قرار دهید . در صورتی که ، مشکل همچنان پابرجاست ، می توانید برای پیگیری این مسئله ، به مراجع قضایی مراجعه نمایید .

اهمیت حفظ آرامش و سکوت در یک مجتمع مسکونی

از همسایه متخلف چگونه می توان شکایت کرد ؟

قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت ، افراد را از همسایه آزاری باز می دارد . نکته مهم ، که برخی از افراد از آن اطلاعی ندارند ، این است که همسایه آزاری به عنوان جرم محسوب می شود. در صورتی که همسایه ها با ایجاد صداهای ناهنجار ، آلودگی های صوتی مزاحمت ایجاد می کنند ، می توانید به سادگی از طریق مراجع قانونی ، آن ها را تحت پیگرد قرار دهید .

قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت ، به شما اجازه می دهد ، زمانی که همسایه متخلف تذکراتی ، را که به صورت شفاهی مطرح می شود را نادیده گرفت ، قضیه را به شکل جدی پیگیری نمایید . در این نوبت با پلیس تماس بگیرید ، امکان دارد پلیس برای انجام تحقیقات مورد نیاز وارد عمل شود . بهترین زمان برای اطلاع دادن به پلیس 110 ، زمانی است که همسایه متخلف در حال نقض قانون و ایجاد سر و صدا است .

ممکن است همسایه های متخلف ، نسبت به تذکرات پلیس نیز بی توجه باشند ، در این شرایط می توانید با تنظیم شکایت نامه ، به شورای حل اختلاف یا دادسرا مراجعه کنید . در صورت مراجعه به شورای حل اختلاف ، مشکل شما را مورد بررسی قرار داده از سوی شما اقامه دعوی می کنند .

بیشتر بخوانید: گواهی پایان کار ساختمان چیست ؟

مراحل شکایت از سروصدای همسایه به چه صورت است ؟

بر اساس قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت ، افراد می توانند از همسایه های متخلف خود شکایت کنند . در اولین مرحله روند شکایت از همسایه متخلف لازم است ، که ادعای خود را برای دادسرا به اثبات برسانید ، که ایجاد آلودگی صوتی و سر و صدا از جانب آن ها ، موجب شده است ، زندگی عادی شما مختل شود . می توانید مدارکی دال بر اثبات ادعای خود به دادگاه ازائه بدهید .

یکی از راهکارهای دیگر برای اثبات مدعای شما ، کمک گرفتن از همسایه ها است . آن ها می توانند به عنوان شاهد حرف شما را تایید نمایند . برای اینکه بتوانید به نتیجه برسید ، باید مدارک معتبری را ارائه کنید ، تا به این شکل بتوانید همسایه متخلف را محکوم نمایید .

برای شکایت و رسیدگی به قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت ، لازم است به شورای حل اختلاف مراجعه کرده ، پس از تکمیل فرم درخواست با استفاده از مشخصات فردی ، آدرس طرفین دعوی را نوشته ، سپس به تشریح موضوع شکایت و دلایل مذکور بپردازید . تا به این شکل به پرونده شما رسیدگی شود . در موعد مقرر شاکی و متشاکی را به شورا فرا خوانده ، به بررسی مشکل آن ها می پردازند .

مراحل شکایت از سروصدای همسایه به چه صورت است ؟

سخن پایانی

رعایت قوانین آپارتمان نشینی و ساعات سکوت ، لازمه ایجاد یک زندگی آپارتمان نشینی ، همراه با آرامش می باشد . گروه آسمان هوم با توضیح و تشریح حقوق افراد در زندگی آپارتمان نشینی ، قصد دارد آن ها را با قوانین و حقوق شان آشنا کند ، تا در صورت بروز مشکلی بتوانند از حقوق خود دفاع کنند . امیدواریم که مطالعه این مقاله ، برای افراد مفید واقع شود .

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیگواهی پایان کار ساختمان چیست ؟
مقاله بعدیمشاعات ساختمان چیست ؟

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here