راز سرمایه گذاری در بازار سرمایه

0
73
سرمایه گذاری در بازار مسکن

در این شرایط و اوضاع اقتصادی این روزهای کشور بزرگترین سوالی که ذهن هر ایرانی رو به خودش درگیر کرده این است که چه کاری انجام بدهم که ارزش پولم حفظ شود و به نوعی بتوانم پولم را با سرمایه گذاری در جایی امن افزایش بدهم.

در ادامه این مطلب از مجله آسمان هوم سعی داریم که در مورد روش سرمایه گذاری با شما صحبت کنیم، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشه.

سرمایه ‎گذاری در هر بازاری مزایا و مخاطرات خاص خود را دارد. در سرمایه ‎گذاری باید به جغرافیایی که در آن زندگی میکنید و شرایط سیاسی و اقتصادی کشور محل زندگی تان نیز توجه ویژه نمایید.

با توجه به اینکه عموم افراد در کشور ایران علاقه به سرمایه گذاری در بازار های مالی و بازار های موازی آن دارند، سعی میکنیم مقایسه ای بین این بازار ها داشته باشیم.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مولدترین سرمایه گذاری در هر کشوری، سرمایه گذاری در حوزه تولید و کسب و کار می‌باشد و در صورتی که افراد توانایی سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار و تولید را داشته باشند، سرمایه گذاری در سایر بازار ها منطقی به نظر نمیرسد.

بطور کلی بازار هایی که در ایران هدف سرمایه گذاری عموم افراد جامعه هستند شامل بورس اوراق بهادار تهران، مسکن، خودرو، ارز و طلا هستند. البته اخیرا بازار ارزهای دیجیتال نیز به این لیست اضافه شده است.


              

فوت و فن سرمایه گذاری

 خواندن این مطالب را از دست ندهید:

 فوت و فن سرمایه گذاری در ملک 

بورس یا مسکن 

بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در املاک کجاست


 

برای سرمایه گذاری درست در هر یک از این بازارها باید عوامل موثر بر آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

مهم ترین عامل موثر در رشد یا رکود بازار، مکانیزم عرضه و تقاضا می باشد و مهم ترین عواملی که بر عرضه و تقاضا در بازارها تاثیرگذار هستند، شامل نرخ بهره بانکی، نرخ تورم سالانه، تولید ناخالص داخلی، تراز واردات و صادرات و سیاست های کلی بودجه سالانه میباشد.

بعنوان مثال پس از مستقر شدن دولت حسن روحانی و احیای امید به توافق به کشورهای ۱+۵، انتظار رشد نرخ تورم کاهش یافت و امید به رونق تولید در فضای اقتصادی کشور گسترده تر شد.

در نتیجه سرمایه گذاری در مسکن و خودرو و ارز کاهش یافت و نقدینگی به سمت تولید و فعالیت های مولد رفت.

نکته ی مهم این است که نباید به هیچ بازاری تعصب داشته باشیم و هر بازاری را باید متناسب با شرایط روز کشور بررسی و تحلیل کنیم.

بهترین استراتژی سرمایه گذاری در چارچوب اقتصادی ایران، تشکیل سبدی متنوع از تمامی بازارها به تناسب پتانسیل رشد آنها است.

نرخ شاخص های بازار سرمایه در سال 1400 چگونه است؟

سال ۱۴۰۰ پر از حوادث سیاسی خواهد بود. مهم ترین آنها انتخابات ریاست جمهوری ایران میباشد.

تجربه نشان داده سیاست های کلی هر رئیس جمهور بر بازارها تاثیر مستقیم داشته است. بنابراین پیش بینی ها تا حد زیادی به این بستگی دارد که چه کسی بر سر کار خواهد آمد.

اما با توجه به شرایط حاکم بر سیاست جهان و امیدها برای آغاز مجدد مذاکرات و توافقات بین المللی، پیش بینی میشود بازارهای مسکن ، خودرو، ارز و طلا رشد چندانی نداشته باشند.

البته همانطور که عرض شد سرمایه گذاری در مسکن و طلا همیشه بعنوان یک سرمایه گذاری مطمئن و کم ریسک، مد نظر ایرانیان بوده و هست.

کلام پایانی

هر بازار سرمایه در هر دوره شامل افزایش و کاهش قیمت می باشد و این نکته را باید هر سرمایه گذار بداند که چه موقع سرمایه خود را در چه بازاری وارد کند تا بتواند بیشترین سود حاصل از سرمایه گذاری را نصیب خود کند.

گروه مشاوره و سرمایه گذاری ملکی آسمان هوم با داشتن تجربه ای طولانی و عالی در زمینه مشاوره و سرمایه گذاری آماده ارائه هر گونه اطلاعات به متقاضیان خود در زمینه خرید و فروش ملک در منطقه 22 می باشد.

منبع: بورسنامه

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
5 (1)
مقاله قبلی3 فرضیه برای کاهش قیمت مسکن
مقاله بعدییک مجتمع تجاری خوب چه ویژگی دارد؟

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here