خرید خانه و نکاتی که باید در فروش یا خرید آن توجه کنید

0
61

نکات مهم که در خرید و فروش ملک :

۱. خانه و یا زمین هایی که در اطراف اتوبان ها و خیابان های اصلی قراردارند، با آلودگی صوتی زیادی مواجهند. پس اگر از آن دسته افرادی هستیدکه می خواهید خانه در سکوت کامل باشد، باید از خرید این خانه هاخودداری کنید. همچنین زمین هایی که در این موقعیت قرار دارند، آیندهخوبی نخواهند داشت.

۲. یکی از مواردی که در خرید خانه اهمیت زیادی دارد این است که درورودی واحد ها رو به روی هم نباشد تا حریم شخصی شما به طور کاملرعایت شود.

۳. مورد دیگری که باید حتما به آن توجه کنید، معماری داخلی واحد از جملهآشپزخانه، حال، پذیرایی واست. همچنین نورگیری خانه هم از جمله مواردپر اهمیت است. خانه ای که نورگیری مناسبی داشته باشد، بسیار دلبازاست. البته خیلی از افراد خانه های تاریک را ترجیح می دهند.

۴. وضعیت مشاعات یک ساختمان، فرهنگ آن را نمایان می کند. پیش ازخرید خانه این مورد را بررسی کنید.

۵. هرچقدر عرض راه پله های یک ساختمان بیشتر باشد، به ویژگی آن خانهمی افزاید. عریض بودن راه پله های یک خانه باعث می شود اسباب کشیبسیار راحت تر انجام شود.

۶. موقعیت پارکینگ خودرو باید مناسب باشد. اگر پارکینگ جای بدی قرارداشته باشد، هربار برای پارک ماشین به دردرسر می افتید. پارکنیگ هاییکه به صورت پشت هم یا اصطلاحا مزاحم قرار دارند، از جمله بدترینپارکینگ ها هستند. چون اگر پارکینگ شما در جلو واقع شده باشد هرباربرای خروج ماشین باید از صاحب پارکینگ پشت بخواهید ماشین خود راخارج کند و اگر پارکینگ شما در عقب واقع شده باشد، هر بار که صاحبپارکینگ جلو بخواهد ماشین خود را خارج کند، آرامش شما را بر هم می زند.

۷. بهتر است واحدی را خریداری کنید که در طبقه های بالا واقع شده است. یکی از معایب واحدهای طبقه اول پر سر و صدا بودن آن ها است. همچنینکف این واحد ها به دلیل آن که بالای پارکینگ واقع شده و زیر آن ها واحدیوجود ندارد، همیشه سرد است که این سرما در زمستان می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

۸. دسترسی خانه به مرکز خرید و نانوایی باید بسیار راحت باشد و بهتراست خانه در نزدیکی آن ها قرار داشته باشد.

۹. توصیه می کنیم خانه ای را انتخاب کنید که ورودی پارکینگ تا حد امکانشیب نداشته باشد. خروج از پارکینگ های شیب دار در روزهای برفی تقریباغیر ممکن است.

۱۰. اگر پارکینگ اضافی و یا مهمان وجود داشته باشد، به مزیت های خانهمی افزاید.

۱۱. کیفیت و فشار آب و برق از جمله موارد مهمی است که حتما پیش ازخرید خانه باید بررسی شود.

۱۲. انباری از جمله ویژگی هایی است که یک خانه می تواند داشته باشد.

۱۳ هر خانه ای باید به طور حتم باید بالکن داشته باشد. این یکی از مواردیاست که روز به روز به اهمیت آن افزوده می شود. زیرا خیلی از افراد تمایلدارند لباس هایشان در محیطی خارج از خانه خشک شود و یا محیطی برایاین که فضای بیرون را تماشا کنند، وجود داشته باشد.(توصیه می کنیم بالکن حتما داخل اشپزخانه باشد)

۱۴. شیوه های دفع زباله مانند شوتینگ و یا سرایداری می تواند امتیازاتخانه را تکمیل کند.

۱۵. پیش از خرید خانه به نکات ایمنی انشعابات و تاسیسات آب، برق وگازساختمان توجه کنید.

۱۶. نمای ساختمان، زیبایی خانه را دو چندا می کند. زیرا اولین چیزی استکه همیشه به چشم می آید. پس کیفیت نمای ساختمان هم اهمیت زیادیدارد.

۱۷. ساختمان باید عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی باشد. در غیر این صورتبا مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

۱۸ سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان را از نظر کیفیت بررسی کنید.

۱۹. به حجم ترافیک محل خانه توجه کنید. اگر مکانی که خانه در آن واقعشده است پر ترافیک باشد، همیشه برای دسترسی به خانه در عذاب خواهیدبود.

۲۰. تا حد ممکن سعی کنید خانه ای را خریداری کنید که هر طبقه آن کمترین تعداد واحد را داشته باشد.

چه موقع خانه را پیش خرید کنیم؟

خرید خانه

خانه‌های پیش فروش معمولا قبل از تخریب ساختمان و یا هنگامی که مجری ساخت و ساز در حال پی ریزی ساختمان است پیش فروش میشوند.بنابراین برای اینکه  از نقشه خانه مطمئن شوید بهتر است زمانی که اسکلت خانه اجرا شد ،خانه را پیش خرید کنید.بهتر است از پیش خرید خانه ای که بیشتر واحدهایش به فروش رسیده منصرف شوید چون در چنین مواردی سازنده تمایل چندانی به اتمام کار ندارد یا امکان دارد  کاربی کیفیت به مشتری تحویل دهد

هنگام تنظیم قرار داد پیش خرید خانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

1.باید  قرارداد خرید خانه را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کرد چون این قراردادها اگر در بنگاه ثبت ‌شوند وجاهت قانونی ندارند. هنگام عقد قرارداد پیش‌خرید باید بدانید که فروشنده مالک زمین است یا سازنده‌ ملک است ،بهتر است که با مالک زمین قرارداد ببندید.
2. مدارک را با اطلاعاتی که پیش از این به دست آورده‌اید تطبیق دهید. اگر وکیل فروشنده برای تنظیم قرارداد آمده است حتما از اصالت وکالت او مطمئن شوید. توجه کنید که حتما اطلاعات همان خانه ای که پیش‌خرید کرده اید .
3.در قرارداد خانه پیش خرید همه چیز را بنویسید. مانند مدل تجهیزات حمام، مساحت سرویس بهداشتی‌، تعداد اتاق‌خواب‌ها، مصالح و آهن‌آلاتی که در ساخت خانه استفاده میشود ،رنگ و مدل شیرآلات‌، مدل پریز و کلیدها، سیستم گرمایش و سرمایش خانه، کفپوش خانه، دیوارپوش‌ها، سرامیک‌ها، نوع در ورودی خانه، مدل آیفون. حتی نمای ساختمان، کفپوش پارکینگ و راه‌پله‌ها، نوع آسانسور و… را هم بنویسید .

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
5 (4)
مقاله قبلیملک وکالتی و مشکلات خرید فروش آن! علت نخریدن این ملک ها
مقاله بعدیبورس مسکن و اوراق کالا! بررسی وضعیت مسکن در بورس

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here