خاصیت زعفران چیست؟

1
27

خاصیت زعفران چیست؟ زعفران علاوه بر درمان افسردگی خاصیت های دیگری ، نیز دارد.همانطور که میدانیم زعفران یکی از گرانترین ادویه های موجود در دنیا می باشد.طبق تحقیقات جدید زعفران در درمان بی خوابی هم کاربرد دارد.

ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا می باشد.این گیاه در جنوب غربی آسیا ، جنوب اسپانیا و جنوب اروپا نیز می روید .زعفران ، گیاهی چند ساله با پیازی غلاف شکل و قهوه ای رنگ است که دارای ساقه ، شش گلبرگ بنفش رنگ و سه رشته کلاله قرمز رنگ می باشد.علت رنگین بودن این ادویه ، ماده ای بنام کروسین می باشد. به خواص این ماده غذایی ارزشمند دقت کنید.

ارزش غذایی زعفران

زعفران آرامبخش ، اشتها آور است که برای جلوگیری از بیماری های قلبی، سرطان و همچنین بیماری هایی مانند ، آسم ، التهابات پوستی ، رفع نفخ شکم ، معده درد ودرمان کم خونی کاربرد دارد ..این طلای سرخ ، موجب کاهش چربی ، فشار خون می شود.

تاثیر زعفران بر خواب

یکی از خاصت های این گیاه ارزشمند درمان بی خوابی و کمک به داشتن خوابی آرام است. این گیاه مانند یک آرامبخش طبیعی عمل می کند بنابراین آشامیدن یک لیوان شربت زعفران قبل از خواب به افرادی که از بی خوابی رنج می برند توصیه می شود.

شربت زعفران

درمان آکنه و جوش صورت

یکی از مهم ترین خواص این طلای سرخ خاصیت ضد باکتریایی این ادویه می باشد. به همین جهت زعفران برای درمان جوش صورت بسیار مناسب است .استفاده از ماسک زعفران به بهبود جای جوش های صورت کمک می کند.

درمان کم خونی

استفاده از زعفران در غذاها و نوشیدن چای این ادویه خوشرنگ باعث افزایش گلبول های قرمز می شود بنابراین در درمان کم خونی بسیار تاثیر گذار است.

درمان سنگ کلیه

در درمان سنگ کلیه توصیه می شود به جای استفاده ار داروهای مدراز زعفران استفاده کرد . این امر موجب پاکسازی کلیه ها و دفع سنگ می شود.

پیشگیری از کبد چرب

طلای سرخ به علت داشتن آنتی اکسیدان های قوی خاصیت ضد التهابی دارد .به همین دلیل..یک گزینه مناسب برای پاکسازی سموم در کبد می باشد همچنین کبد را از ابتلا به بیماری های کبدی مانند بزرگ شدن کبد محفوظ می نماید.

زیان های زغفران

از زیان های این ماده ی اعجاب انگیر می توان به سقط جنین اشاره کرد .مصرف بیش از اندازه آن باعث انقباض دهانه رحم می شود. دردوران بارداری با استفاده زیاد از این ادویه شاهد سقط جنین خواهیم بود..

منبع:چی شی

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیبورس مسکن چیست؟
مقاله بعدیتفاوت مشترکات و مشاعات ساختمان

نظر 1

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here