بهترین گیاهان مناسب برای اجاره نشینان

0
173
بهترین گیاهان مناسب برای اجاره نشینان 

بهترین گیاهان مناسب برای اجاره نشینان  :  خوشبختانه این روزها توجه به گیاهان آپارتمانی و نگهداری آنها نسبت به چند سال پیش افزایش یافته است. همین توجه باعث شده تا بیشتر افراد گیاهان آپارتمانی را مهمان خانه‌هایشان کرده و با

 

بهترین گیاهان مناسب برای اجاره نشینان

خوشبختانه این روزها توجه به گیاهان آپارتمانی و نگهداری آنها نسبت به چند سال پیش افزایش یافته است. همین توجه باعث شده تا بیشتر افراد گیاهان آپارتمانی را مهمان خانه‌هایشان کرده و با ایجاد فضایی سرسبز و پرانرژی،‌ خانه را دلباز‌تر کنند، فرقی هم نمی‌کند که افراد مالک خانه‌شان باشند و یا مستاجر خانهٔ دیگران همه‌شان دوست‌دارند چند گیاه آپارتمانی در خانه داشته باشند.

به گزارش مجله آسمان , سوال اینجاست که آیا مستاجرها هم به اندازه، مالکان برای خرید گیاهان آپارتمانی قدرت انتخاب دارند یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با نکات خرید گیاهان آپارتمانی آشنا شوید.

آشنایی با گیاهان آپارتمانی

قبل از پرداختن به نکات مهم خرید گیاهان آپارتمانی برای مستاجران، بهتر است با گیاهان آپارتمانی بیشتر آشنا شوید. گیاهان‌آپارتمانی که بعضی به آن‌ها گیاهان خانگی نیز می‌گویند، مخصوص نگهداری در محیط‌های سربسته هستند. محیط‌هایی که تغییرات ناگهانی آب و هوا آن‌ها را آزرده نکرده و به آنها شُک وارد نکند.

 

به همین دلیل این گیاهان سازگار با زندگی در محیط خانه هستند. اگر گیاهان آپارتمانی را در محیطی بیرون از خانه و در هوای آزاد نگهداری کنید، به سرعت برگ‌های آنها سیاه یا زرد شده و بعد از گذشت چند روز گیاه می‌پوسد. اما همهٔ گیاهان آپارتمانی شرایط یکسانی برای نگهداری در خانه ندارند. بعضی از آن‌ها در محیطی پر نور و بعضی دیگر در سایه رشد بهتری دارند.

انواع گیاهان آپارتمانی

همان‌طور که اشاره شد، نکتهٔ مهم در تفاوت انواع گیاهان آپارتمانی، توجه به مقدار نور مورد نیاز آن‌ها است. بعضی از گیاهان آپارتمانی آفتاب‌دوست هستند. یعنی باید مقابل پنجره‌‌ و رو به نور مستقیم قرار بگیرند. مانند گیاهان شمعدانی، داوودی،‌ کاکتوس و بنت‌القنسول. بعضی از گیاهان‌آپارتمانی نیز سایه‌دوست هستند و قرار گرفتن‌شان در محیط‌های پرنور باعث سوختگی برگ‌شان می‌شود. گیاهان سایه‌دوست بهتر است در نزدیکی پنجره‌های جنوبی خانه نگهداری شوند. گیاهانی مانند عبائی، سرخس، دیفن باخیا و پتوس از جمله گیاهان سایه‌دوست هستند.

گیاهان سایه آفتاب دوست

گیاهان سایه آفتاب دوست به نوری متوسط نیاز دارند و محیط‌هایی با نور سایه روشن برای آن‌ها مناسب است. این گیاهان را باید درجلوی پردهٔ پنجره‌هایی که نور مستقیم خورشید به آنها می‌تابد، قرار دهید. از جمله گیاهان سایه آفتاب دوست؛ سیکلامن، دراسنا و پرومیا است.

کدام یک از گیاهان آپارتمانی برای زندگی اجاره‌نشینی مناسب است؟

بسیاری افراد بعد از پیدا کردن خانه از بخش اجاره آپارتمان سایت دیوار یا از طریق آژانس‌های املاک به صرافت تهیه گیاه آپارتمانی برای خانهٔ مورد نظرشان می‌افتند. چون این روزها استفاده از گیاهان آپارتمانی جنبهٔ دکوراسیون هم به خود گرفته است. اما قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشند که گیاهان مناسب افراد اجاره‌نشین باید مشخصات زیر را داشته باشد:

 

گیاهان جمع و جور و قد کوتاه: این گزینهٔ سختی است؛ اما چاره‌ای هم نیست. بعضی افراد عاشق گیاهان آپارتمانی قد بلند و تنومند هستند؛ اما خوب برای نگهداری این گیاهان فضای مخصوص به آنها باید فراهم باشد. شاید در خانه‌ای که اکنون ساکن آن هستید، فضای مناسب برای نگهداری چنین گیاهی فراهم باشد. اما این احتمال هست که سال بعد و با جابجایی دوباره، فضایی مناسب برای نگهداری این گیاه بلندقد در خانهٔ جدید پیدا نکنید. بنابراین بهتر است از انتخاب چنین گیاهانی صرف‌نظر کنید.

ترجیحاً از خرید گیاهان آفتاب‌دوست بپرهیزید: پنجره‌های هر خانه‌ای این امکان را برای مستاجران فراهم نمی‌کند که فضای کافی برای نگهداری گیاهان آفتاب‌دوست داشته باشند. بنابراین به دنبال گیاهانی باشید که سایه‌دوست و یا سایه آفتاب دوست باشند. در این صورت، اگر به خانه‌ای با نور غیرمستقیم خورشید نقل مکان کردید، نگران نگهداری از این گیاهان نباشید.

از خرید گیاهان حجیم بپرهیزید. گیاهان حجیم گاهی قد کوتاهی دارند؛ اما پر از شاخ‌وبرگ هستند و فضای زیادی از خانه را اشغال می‌کنند. ممکن است در خانه‌ٔ اجاره‌ای جدید، فضای کافی برای نگهداری چنین گیاهی باشد؛ اما باید توجه کنید که حمل‌ونقل این گیاهان در اثاث‌کشی منزل، مشکل است. در نتیجه این گیاهان در هنگام اثاث کشی، دچار آسیب‌های بدی خواهند شد.

 

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیتقویم نجومی امروز و فردا چهارشنبه 30 آذر 1400
مقاله بعدیاین گیاه یک تنه حریف سرماخوردگی است

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here