بریانک تهران چه امکاناتی دارد

0
100

بریانک یکی از قدیمی ترین محله های تهران است.بریانک در قدیم جزء دهستان غار در بخش شهرستان ری تهران به حساب می آمده که امروزه در شهر تهران است. نام این محله به علت خوردن بریانی توسط یکی از شاهان انتخاب شده است. برای شناخت بریانک با مجله آسمان همراه باشید.

موقعیت

این محله در جنوب تهران و در منطقه 10 شهرداری واقع است و از شرق با بزرگراه نواب، از شمال با خیابان کمیل، از جنوب با خیابان قزوین و از غرب با خیابان امامزاده عبدالله محدود می شود.این محله یکی از محلاتی است که به خوش قیمتی معروف است و طرفداران و مشتریان خوبی دارد.

دسترسی

این منطقه با آنکه درون محدوده زوج و فرد واقع نشده است ولی به علت وجود بزرگراه های نواب، آزادگان وآزادی، دسترسی های خوبی به مرکز شهر دارد. این منطقه دارای 7 ایستگاه مترو می باشد که دسترسی این منطقه را بسیار راحت کرده است.برای رفت و آمد درون محله می توان از بی آر تی تاکسی های درون محله استفاده کرد.

امکانات تفریحی و دیدنی

این محله دارای پارک های بسیاری می باشد که ازجمله آنها می توان باغ حکیم، هفت چنار و 22 بهمن اشاره کرد.
موزه حیات وحش و هفت چنار از مکان های دیدنی در این محل می باشد.

امکانات درمانی و مذهبی

بیمارستان کودکان شهید فهمیده نزدیکترین بیمارستان به این منطقه است
از تکایا و مساجد معروف این منطقه میتوان به مسجد صاحب الزمان تقاطع خیابان خوش و کمیل، مسجد باب الحوائج واقع در خیابان کمیل اشاره کرد.
مسجد المهدی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مساجد تهران در این منطقه قراردارد.

آموزشی و فرهنگی

مراکز آموزشی و فرهنگی به حد نصاب در این منطقه وجود دارد که می تواند نیاز های ساکنین را رفع کند.

مراکز خرید

علاوه بر فروشگاه های محلی زیاد در این منطقه ، وجود خیابان رودکی با فروشگاه های فراوان و قیمت های مناسب توجه مشریان را از هر منطقه تهران به این سمت جلب کرده است.یکی از پاساژهای معروف این منطقه پاساژ قائم در خیابان بریانک نبش خیابان عرب است.

منبع:ای هوم

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیطرشت را بشناسیم
مقاله بعدیگران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here