بررسی کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران

0
70
بررسی کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران

کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران بدون شک منحصر به فرد است ! در واقع این منطقه یکی از بهترین مناطق استان تهران ، در حال حاضر به علت شرایط جغرافیایی خارق العاده است . این ناحیه از تهران چند سالی می باشد ، که به محبوبیت در میانه های مردم تهران و حتی غیر تهرانی دست پیدا کرده است .

بله ، منطقه 22 تهران دارای آب و هوایی بسیار دلنشین و تمیز بنابر دلیل های بسیاری است ، که در ادامه متن به تمامی آن ها می پردازیم .

بررسی کیفیت آب و هوای منطقه 22

در مبحث کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران با ما همراه شوید ‌. از بدترین و دلخراش ترین صحنه هایی که این روزها با آن رو به رو شده ایم ، وجود لایه هایی به رنگِ خاکستری در نقطه به نقطه آسمان شهر تهران است . معمولاً یکی از معضلات بزرگ زندگی در کلان شهرهایی چون ؛ تهران دست و پنجه نرم کردن ، با آلودگی و مهِ غلیظ می باشد . بلی ، آلودگی هایی که مملوء از آلاینده های مضر برای جانداران است .

بسیاری از افراد برای دور شدن ، از این شرایط زندگی در شهر تهران را به فراموشی می سپارند . برخی ها هم بار خود را بسته و آماده رفتن شده اند ! ولی آیا این رفتن ها ، برای همه کارآمد است ؟ تمامی ما می توانیم ، رَخت بر بستن کنیم !

می توان در شهر بزرگ تهران هم مناطقی را جویا شد ، که آب و هوایی مطبوع و عاری از آلودگی دارند . آب و هوای منطقه 22 تهران یکی از مورد توجه ترین هاست ، که توسطِ متخصصان نیز بررسی شده است .

 

بررسی کیفیت آب و هوای منطقه 22

موقعیت جغرافیایی شهر تهران

دوستانِ عزیز لازم است ، شما برای درکِ بهتر این موضوع با موقعیت جغرافیایی شهر تهران آشنا شوید .

بنابراین پیش از پرداختن ، به کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران می گوییم ، که ؛

شهر تهران در نواحی جنوبی کوه پایه های البرز جای گرفته است ، شمال و جنوب کلانشهر تهران ارتفاع بسیار متفاوتی از سطح دریا دارد . این اختلاف ارتفاع به حالتی است ، که شما در مناطق شمالی آن ارتفاع 1800 متری از سطح دریا و در ناحیه های جنوبی ارتفاع 950 متری را تجربه می نمایید .

به عبارتی تهران بزرگ از قسمت جنوبی به کویر و از قسمت شمالی به کوهستان منتهی می شود . البته در قسمت های جنوبی شاهد وجودِ ارتفاعاتی چون ؛ شهر ری و بی بی شهر بانو می باشیم . تمامی این موارد هم برروی آب و هوای این مناطق تأثیرگذار است .

بیشتر بخوانید: پیش خرید ملک در کوهک

کیفیت آب و هوای مناطق غربی شهر تهران

تهران یک شهر چهار فصل بوده و در فصل های یکسان اختلاف دمای بسیاری را تجربه می کند . در اکثر اوقات در مناطق شمالی شاهدِ بارش برف و باران و در مناطق جنوبی شاهد خشکی هستیم . از علت های اصلی این تفاوت در وجودِ ارتفاعات اطراف تهران و بادهای غربی خلاصه می شود .

وزشِ باد از قسمت های غربی و جنوب غربی تهران تأثیر بسیاری برروی کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران دارد . به طور کلّی می توانیم ، اقلیم آب و هوایی شهر تهران را به سه دسته اصلی تقسیم کنیم ؛

  1. کوهپایه ای
  2. ارتفاعات شمالی
  3. خشک و نیمه خشک

کیفیت آب و هوای شمال و جنوب منطقه 22

آب و هوای شهر تهران از نظر دما و بارش برف و باران متفاوت است . یعنی هرچقدر که شما به سمت نواحی کوهپایه ای بروید ، آب و هوایی بهتر را تجربه می کنید .

کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران هم بسیار مطلوب است . چرا که جزئی از نزدیک ترین مناطق به کوهپایه های البرز می باشد . این مناطق با برخورداری از فضای سرسبز و وسیع ، دریاچه و آبشار مصنوعی شرایط آب و هوایی را برای شما بهتر می کند .

به عبارتی شما بعد از خروج از نواحی مرکزی شهر و حرکت به سمت این منطقه کاملاً درک می کنید ، که آب و هوای منطقه 22 تهران آرامش بخش است .

کیفیت آب و هوای شمال و جنوب منطقه 22

منطقه بیست و دو و دریاچه شهدای خلیج فارس

غربی ترین نقطه شهر تهران ، منطقه 22 است . این منطقه حدوداً در شمال غربی تهران جای گرفته و در کوهپایه های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد . علاوه بر کیفیت آب و هوای منطقه 22 تهران بهتر است ، خارج از مرز شهری را هم مورد توجه قرار دهیم .

به عبارتی در شمال منطقه 22 تهران و خارج از مرزهای شهری ، مناطق ییلاقی خوش آب و هوایی چون ؛ سنگان ، روستای وردیج ، روستای واریش و … قرار دارند . تمامی این مناطق دارای آب و هوایی مطبوع و کوهستانی هستند .

آب و هوای منطقه بیست و دو تهران به علت قرار گرفتن ، در نزدیکی دریاچه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر بسیار معتدل و عاری از آلودگی است . به عبارتی آب و هوای منطقه 22 تهران حتی در آلوده ترین ساعات هم قابل تحمل است .

اغلب کیفیت آب و هوایی این نواحی در جداول تعیین کیفیت هوا به رنگِ سبز نمایش داده می شود . پس اگر که شما قصد یک زندگی در محیطی آرام و کیفیت آب و هوایی مطلوب را دارید ، منطقه 22 تهران یکی از بهترین گزینه ها برای شماست .

منطقه بیست و دو و دریاچه شهدای خلیج فارس

سخن آخر

همانطور که گفتیم ؛ آب و هوای منطقه 22 تهران تحت تأثیر کوهپایه ها و وجودِ پارک جنگلی چیتگر همراه با دریاچه شهدای خلیج فارس ، کیفیت بسیار مطلوبی داراست . حتی طی روزهایی که کیفیت آب و هوای شهر تهران پایین بوده و برای گروه های سنی حساس پرخطر می باشد ، بازهم در منطقه بیست و دو تهران شاهد هوایی باکیفیت خواهید بود .

بنابراین اگر که شما به دنبال یک منطقه با آب و هوایی پاکیزه‌ نیز دسترسی بسیار عالی به پایتخت می باشید ، منطقه ۲۲ را انتخاب کنید . چرا که هم از کیفیت آب و هوای منطقه 22 لذّت می برید ، هم یک زندگی با آرامش پشت سر می گذارید .

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیپیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲
مقاله بعدیهتل های منطقه 22 تهران

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here