برج دوقلو آمریکا و مرکز تجارت جهانی

0
66

تاریخچه برج های دوقلوی تجارت امریکا

 

برج دوقلو آمریکا نمادین در مرکز تجارت جهانی منهتن در سال ۱۹۷۳تکمیل شد، ۱۱۰طبقه دارد، پنج هزار کارگر و دویست هزار بازدید کننده روزانه را در ۱۰ میلیون فوت مربع فضا پذیراست، برج های دوقلو نمادین در مرکز تجارت جهانی در منطقه شمالی در نیویورک قرار دارد

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مرکز تجارت جهانی مورد هدف قرار گرفت و طی یک حمله ی تروریستی جان۳۰۰۰نفر گرفته شد ، و برجهای محکم و استوار دوقلو تخریب و نابود شد. 

ساخت و ساز برج دوقلو آمریکا در فوریه 1967 آغاز شد ، پس از آنكه مقامات بندری با انتقاد از ایمنی برجها و دوام بسیاری از شخصیتهای قدرتمند ، از جمله لارنس وین ، سرمایه دار املاک و مستغلات (و صاحب ساختمان امپایر استیت) مواجه شدند. وین حتی در ماه مه 1968 در نیویورک تایمز تبلیغ کرد و پیش بینی کرد هواپیمای تجاری احتمالاً به برج ها پرواز کند. 

قبلاً برنامه هایی برای محافظت در برابر چنین حادثه ای ساخته شده بود  كه در ژوئیه 1945 با هواپیمای كوچكتری در امپایر استیت رخ داده بود – و برجها به گونه ای طراحی شده بودند كه در برخورد با هواپیمای كاملاً بارگیری شده 707 (بزرگترین هواپیمای موجود در زمان). فرض بر این بود که برای وقوع چنین اتفاقی چنین هواپیمایی باید در مه گم شود. حمله تروریستی هرگز متصور نبود.

مناظر تعیین شده در ارتفاع رکوردشکن در این زمان ، اداره بندر تصمیم گرفته بود که مرکز تجاری جایگزین ساختمان Empire State با ارتفاع 1250 فوت ، ساخته شده در سال 1931 ، به عنوان بلندترین ساختمان جهان شود. برای برآوردن نیاز اداره بندر ، معمار مینورو یاماساکی هر دو برج 110 طبقه را طراحی کرد. 

ساخت وساز

یاماساکی به جای ساخت سنتی جعبه شیشه ای و فولادی انباشته بسیاری از آسمان خراش های نیویورک ، با مهندسان سازه کار کرد تا یک طرح انقلابی ارائه دهد: دو لوله توخالی ، پشتیبانی شده توسط ستون های فولادی فاصله نزدیک با آلومینیوم. خرپاهای کف این شبکه فولادی خارجی را به هسته اصلی فولاد ساختمان متصل می کند. به این ترتیب ، “پوست” ساختمان به اندازه کافی محکم است که ستون های داخلی برای نگه داشتن آن لازم نیست.

آیا می دانید؟ بیش از 10 هزار کارگر در ساخت مجتمع مرکز تجارت جهانی یا برج دوقلو آمریکا مشارکت داشتند. دیوید راکفلر ، برادرزاده آلدریچ ، این ایده را فراموش نکرد. نوه بنیانگذار استاندارد روغن جان دی راکفلر ، دیوید تصمیم گرفت که مفهوم مرکز تجارت جهانی را به عنوان هسته احیای منهتن پایین احیا کند. در ماه مه 1959 ، راکفلر انجمن داون تاون-منهتن پایین را تشکیل داد ، که یک مجتمع 250 میلیون دلاری را در نزدیکی بازار ماهی Fulton در رودخانه شرقی برنامه ریزی کرد ، شامل یک برج اداری 70 طبقه و چندین ساختمان کوچک.

مرکز تجارت جهانی: یک رویا متولد می شود نمایشگاه جهانی نیویورک در سال 1939 شامل نمایشگاهی به نام مرکز تجارت جهانی بود که به مفهوم “صلح جهانی از طریق تجارت” اختصاص داشت. هفت سال بعد ، یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه ، وینتروپ دبلیو آلدریچ ، در راس یک آژانس دولتی جدید با هدف پیشنهاد ایجاد نمایشگاه تجاری دائمی مستقر در نیویورک بود. تحقیقات بازار نشان داد که این شهر با مدرن سازی بنادر خود سود بیشتری خواهد برد و این طرح به زودی لغو شد

حملات تروریستی برج های دوقلوی تجارت  آمریکا 

تخریب مرکز تجارت جهانی و برج دوقلو آمریکا و زیرساخت های مجاور به اقتصاد شهر نیویورک آسیب جدی وارد کرد و تأثیر قابل توجهی در بازارهای جهانی داشت. فضای هوایی غیرنظامیان ایالات متحده و کانادا تا 13 سپتامبر بسته بود ، در حالی که وال استریت تا 17 سپتامبر بسته بود. 

به دلیل احترام یا ترس از حملات بعدی ، تعطیلی ها ، تخلیه ها و لغوها به دنبال داشت. پاکسازی سایت مرکز تجارت جهانی در ماه مه سال 2002 به پایان رسید و پنتاگون ظرف یک سال تعمیر شد. ساخت مرکز تجارت جهانی یک در نوامبر 2006 آغاز شد و ساختمان در نوامبر 2014 افتتاح شد. 

[9] [10] بناهای یادبود متعددی از جمله بنای یادبود و موزه ملی 11 سپتامبر در شهر نیویورک ، بنای یادبود پنتاگون در منطقه آرلینگتون ، ویرجینیا و یادبود ملی پرواز 93 در محل سقوط پنسیلوانیا ساخته شده است.

بسیاری از کشورها قوانین ضد تروریسم خود را تقویت کرده و اختیارات نهادهای انتظامی و اطلاعاتی را برای جلوگیری از حملات تروریستی گسترش دادند. اگرچه بن لادن در ابتدا هرگونه دخالت را انکار کرد ، اما در سال 2004 مسئولیت حملات را بر عهده گرفت. [2] القاعده و بن لادن حمایت ایالات متحده از اسرائیل ، حضور نظامیان آمریكایی در عربستان سعودی و تحریم های عراق را به عنوان انگیزه عنوان كردند. بن لادن پس از فرار از دستگیری برای تقریباً یک دهه ، در سال 2011 در پاکستان واقع شد و در جریان حمله ارتش ایالات متحده کشته شد.

سو ظن به سرعت متوجه القاعده شد. ایالات متحده با آغاز جنگ علیه تروریسم و ​​حمله به افغانستان برای به وجود آوردن طالبان ، که نتوانسته بود به خواسته های ایالات متحده برای اخراج القاعده از افغانستان و استرداد رهبر آنها اسامه بن لادن عمل کند ، به این حمله پاسخ داد

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلیاستعلام قرارداد ملک رو چجوری میشه گرفت؟
مقاله بعدیوام های مسکن و شرایط آنها چیست؟! و چگونه می توان دریافت کرد

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here