ارزش ملک چگونه محاسبه می شود؟! بررسی عوامل تاثیر گذار بر ارزش ملک

0
105

چه چیز هایی ارزش ملک را پایین می اورد؟

هر فردی هنگام خرید خانه،‌ ترجیح می‌دهد که بر اساس بودجه خود بهترینخانه را خریداری کند، یعنی خانه مورد نظر، شرایطی نداشته باشد که از ارزش ملک کاسته شود و شخص به هنگام فروش، دچار مشکل شود وبالعکس،‌ بسیاری از افراد به دلیل آنکه بودجه کافی برای خریدن خانه درمحله دلخواه خود را ندارند، به دنبال خانه‌هایی می‌گردند که زیر قیمت محله بهفروش برسد، که مسلماً این خانه‌ها شرایطی دارند که از ارزش آنها کممی‌شود.

یکی از مشاوران املاک در رابطه با عوامل کلی که باعث ارزان بودنبرخی از خانه‌ها نسبت به سایر می‌شود،‌ در رابطه با داشتن پارکینگ وانباری گفت، که مسلماً واحدهایی که دارای پارکینگ و انباریباشند خواهان بیشتری دارند و قیمت‌شان بالاتر است،

همچنین درساختمان‌هایی که آسانسور دارند، قیمت واحدهای بالایی بیشتر از واحدهایپایینی است و در ساختمان‌های بدون آسانسور واحدهای پایین ارزشبیشتری دارند. به گفته یکی دیگر از مشاوران املاک در شرق تهران، وجوداماکنی همچون بیمارستان و مدرسه که پر رفت و آمد و شلوغ است، از ارزشخانه کم می‌کند و قیمت آن را پایین می‌آورد، همچنین پارک از جملهمکان‌هایی است که در قیمت ملک تاثیرگذار است،‌ البته گاهی پارک تاثیرمثبت و گاهی تاثیر منفی در قیمت خانه ایجاد می‌کند.

چه چیزهایی در ارزش ملک تاثیر می گذارد؟

ارزش ملک

به گزارش از آسمان و به نقل ازاقتصادی نیوز، اگر پارک محل تفریح کودکانو خانواده‌هایشان باشد،‌ تاثیر مثبت در قیمت  و ارزش ملک می‌گذارد. او افزود،‌ حتیگاهی اوقات قیمت خانه‌هایی که نزدیک پارک هستند از خانه‌هایی که درکوچه‌های کناری قرار گرفته‌اند گران‌تر است.

یک مشاور املاک دیگری معتقداست که قیمت واحدهای رو به آفتاب با واحدهای پشت به آفتاب نیز با یکدیگرتفاوت دارد؛ حتی قیمت واحدهای پشت به آفتاب در یک ساختمان با یکدیگرفرق دارند، در این صورت قیمت واحدهای طبقات بالا از طبقات پایین بیشتراست، زیرا واحدهای واقع در طبقه‌های بالایی کمی بیشتر نورگیر دارد. بنابراین خریدار هنگام خرید خانه باید به این نکات توجه داشته باشد تا ملکیکه خریداری می‌کند به تناسب هزینه ای که پرداخت می‌کند از ارزش بالاتریبرخودار باشد.

ارزش ملک به چه چیزایی بستگی دارد؟ نکات ضروری به هنگام فروش ملک:

ارزش ملک

1- از مشاور املاک درخواست کمک کنید

وقتی که تصمیم به فروش خانه می گیرید حتما سوالاتی مانند:

ارزش خانه چقدر است ؟

کی به فروش می رسد ؟

چطور می توان قیمت مناسبی را تعیین کرد

آیا ملک احتیاجی به بازسازی دارد و

در ذهن شما ایجاد می شود.برای پاسخ این سوالات و بهترین راهکار باید ازیک مشاور املاک حرفه ای و معتبر کمک بگیرید.

بعد از اینکه تصمیم شما برای فروش خانه قطعی شد و همه ی جوانب را بهخوبی بررسی کردید می توانید به یکی از آژانس املاک های معتبر مراجعه کرده ودرخواست خود را با آن ها مطرح کنید.بعد از درخواست شما مشاور املاک،ملک شما را ارزیابی کرده و قیمت نهایی آن را مشخص می کند.

۲- خانه را برای بازدید خریداران آماده کنید

همه ی افراد دوست دارند خانه ای را خریداری کنند که در آن حس زندگیوجوده داشته باشد.در نتیجه همیشه برای نشان دادن خانه به خریدارانآمادگی داشته باشید و همه ی جوانب را به خوبی در نظر بگیرید.

خانه راهمیشه مرتب و تمیز نگه دارید،سینک ظرف شویی را تمیز کنید و ظرف هایکثیف را در آن رها نکنید.به این نکته توجه کنید که خریداران از همه جایخانه بازدید می کنند و همه ی جوانب را به خوبی در نظر می گیرند.

در نتیجهاز سرویس های بهداشتی غافل نشید و سعی کنید همیشه با مایع سفیدکننده آن را تمیز کنید.اگر همزمان با فروش خانه قصد جابه جایی دارید ومشغول جمع کردن وسایل هستید ، سعی کنید یک مکان مشخصی را برایجمع کردن و بسته بندی وسایل مشخص کنید.

۳- آشپزخانه مهم ترین قسمت خانه ی شماست

همیشه اولین مکانی که از خانه مورد ارزیابی قرار می گیرد آشپزخانه است وخریداران به آن اهمیت بسیاری می دهند.اگر هزینه ی کافی برای بازسازیکل خانه ندارید ، بهتره که فقط به بازسازی آشپزخانه فکر کنید.چرا کهبازسازی آشپزخانه به تنهایی می تواند ارزش ملک شما را بیشتر کند.

تغیرات مثبتی که می توانید در آشپزخانه ایجاد کنید:

ارزش ملک

عوض کردن رنگ دیوارها

  1. تعویض کابینت یا رنگ کردن آن ها
  2. تعویض دستگیره ها و ، وسایل جانبی
  3. سرویس کردن هود

۴- در حد امکان تعمیرات لازم را انجام دهید

در زمان فروش خانه باید این نکته را در نظر بگیرید که در بعضی از مواقعهزینه های بازسازی ملک به طور کامل بازگردانده نمی شود و حتی ارزشملک را بیشتر نمی کند اما با انجام آن می توان ارزش واقعی ملک را حفظکرد.

در نتیجه تا جایی که امکان دارد سعی کنید تغیرات لازم را انجام دهید.یکیاز مهم ترین بخش های بازسازی که با هزینه مناسبی می توان آن را انجامداد و تاثیر بسیاری در انتخاب مشتری دارد رنگ آمیزی و سالم بودندیوارهاست.دیوارهای تمیز و نقاشی شده می تواند بیشترین توجه را به خودجلب کند.

۵- به خریدار ایده بدید

خانه و زندگی شما بر اساس علاقه شخصی و سلیقه شما چیده شده و ممکنهبرای خریدار جذاب نباشد!

اگر در هنگام بازدید متوجه شدید که خریدار با سبک یا دیزاین مشکلدارد،شروع کنید و دوستانه سر صحبت را باز کنید.از علایق خودتون بگید وبعد از آشنا شدن با سلیقه مشتری سعی کنید ایده های مناسبی برای تغییردکور یا سبک معماری داخلی برای مشتری خلق کنید.با این کار ایده وتصویر جدیدی از خانه را در ذهن مشتری ایجاد می کنید که شانس به فروشرفتن ملک شما را بیشتر می کند.

۶- مراقب حیوانات خانگی باشید

همان طور که بسیاری از افراد طرفدار حیوانات خانگی هستند ، افرادی همهستند که از حیوانات خانگی می ترسند و مخالف نگهداری آن ها در محیطآپارتمان هستند.اگر از حیوانات خانگی نگهداری می کنید سعی کنید تا پایانبازدید از آن ها در باکس یا قفس مخصوص نگهداری کنید.علاوه بر این بهنظافت و پاکیزگی خانه بیشتر توجه کنید چرا که در صورت نگهداری ازحیوانات خانگی همیشه نشانی از موی بدن یا پر آن ها در گوشه های خانهاست.

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
5 (1)
مقاله قبلی2 رفتار که باعث فشار خون بالا می شود
مقاله بعدیمکان های دیدنی تهران در شروع فصل پاییز کجاست؟!

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here