آیا می توان به پروژه های پیش فروش اعتماد کرد؟

0
8
آیا می توان به پروژه های پیش فروش اعتماد کرد؟

بسیاری از افراد درباره پروژه های پیش فروش می پرسند، که آیا قابل اعتماد هستند؟ مشاورین املاک دائماً با چنین سؤالاتی رو به رو می شوند! و باید اطلاعات دقیقی را در اختیار مشتریان خود قرار بدهند، تا آن ها را برای خریدی مطمئن مجاب کنند.

قطعاً ‌شما هم می دانید، که خرید کردنِ ملک به طریق پیش فروش به خودی خود ریسک پذیر است. به همین خاطر قانع کردن خریدار برای حضور در چنین پروژه هایی مشقت بارتر از فروش یک واحد آپارتمان و حاوی سند معتبر می باشد.

نکات بسیار مهم برای حضور در پروژه پیش فروش

ما برای پاسخ به تمامی پرسش های شما در این زمینه چنین مطلبی را آماده کرده ایم. این گونه توضیحاتی در رابطه را پروژه پیش فروش در اختیار ‌شما قرار می گیرد. لطفاً در ادامه متن با ما همراه باشید…

·         موقعیت مکانی پروژه

یک نکته بسیار مهم که باید در پروژه های پیش فروش مد نظر داشته باشید، موقعیت مکانی آن است! مثلاً برج هایی که در حوالی دریاچه چیتگر تا چندی بعد خودنمایی خواهند کرد، دارای موقعیت مکانی بسیار خوبی هستند. یا از دیگر محله هایی که در این منطقه موقعیت بسیار مناسبی دارند، بلوار کوهک است. البته شما می توانید، به منطقه هایی چون؛ حوالی مترو چیتگر، قسمت های رو به رویی دریاچه حدفاصل موجود میان شهرک نمونه و شهرک شهید باقری هم توجه داشته باشید.

البته در این مناطق نام برده شده برخی نسبت به بقیه از موقعیت مکانی مطلوب تری بهره مند هستند، که در آن ها برج هایی با جلوه ستودنی به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: معرفی سینما ایران مال

·         تناسب و هماهنگی اجزای تشکیل دهنده

هریک از پروژه های پیش فروش از برخی اجزای اصلی تشکیل شده است. برای درک بهتر این موضوع به یک مثال اشاره می کنیم. درون یک برج بایستی تعداد طبقات تشکیل دهنده و تعداد واحد هایی که در هر طبقه وجود دارد، با یکدیگر هماهنگی داشته باشد. از سویی نمای به کار رفته در ساخت برج با محیطی که در آن ساخته شده، متناسب باشد.

تصور کنید، یک برج دارای سیصد واحد مسکونی است! درون این برج باید مشاعات هماهنگ با تعداد واحدها بوده همچنین تعداد پارکینگ با توجه به تعداد واحدها باشد. از سویی در پروژه های پیش فروش با این تعداد واحد به سمت گزینه هایی رهسپار بشوید، که در آینده امکاناتی نظیر فضای بازی کودکان، سالن ورزش، فروشگاه یا… را برای شما به ارمغان می آورد.

   تناسب و هماهنگی اجزای تشکیل دهنده

·         اصالت و سابقه سازنده پروژه

اصالت یعنی توجه به رزومه کاری و یا سابقه سازنده (تفاوتی ندارد، که شخص حقیقی یا حقوقی است.) شما خریدار پروژه های پیش فروش باید به سابقه سازنده انتخاب شده توجه ویژه ای داشته باشید. به نمونه کارهای سازنده انتخابی توجه کنید. اگر که نمونه کاری برای ارائه به شما وجود نداشت، سؤالات مختلف بپرسید.

مثلاً درباره مدیریت نیروها و پروژه ها بپرسید. این که چگونه و در چه زمانی کار به اتمام می رسد. یا…!

·         نوع قراردارد سازنده پروژه با ‌شما

طریقه واگذاری واحدها به شما روال کارِ پیچیده ای ندارد. اگر که سازنده شخصی باشد، چنین قراردادهایی به صورت کاملاً رسمی و در دفاتر اسناد رسمی منعقد می شود. حال اگر که فرآیند کاری به صورت تعاونی باشد، هریک از اعضای پروژه های پیش فروش به عنوان یک دفترچه مالکیت یک پیش سند خواهند داشت.

اگر که چنین فرآیندی درون کار وجود نداشت، قطعاً نباید به پروژه پیش فروش اعتماد نمود. حتماً این نکته را به خاطر داشته باشید.

مواردی که درون معاهده یا همان قرارداد درج می شود، باید دربرگيرنده تمامی موضوعاتی باشد، که دو طرف متعهد گردیده اند. برخی از مسئولیت های سازنده عبارت است، از؛ قیمت ساخت پروژه براساس متر مربع، درجه کیفی مصالح استفاده شده در ساخت، مشخصات واحدی که به شما تحویل داده می شود، و…

حال اگر که شما جزئی از اعضای تشکیل دهنده پروژه های پیش فروش هستید، تعهدات شما در موارد مالی، زمان پرداخت وجه و شیوه پرداخت اقساط باقی مانده خلاصه می شود. این یکی از مهم ترین مسائلی است، که باید در نظر بگیرید.

·         پیشروی فیزیکی پروژه پیش فروش

از روزی که شما تصمیم به پیش خرید یک ملک می گیرید، تا به هنگامی که تصمیمتان را نهایی می نمایید، حدوداً چهل روز زمان نیاز دارید. در این مدّت زمان درباره پیشرفت فیزیکی پروژه های پیش فروش بپرسید.

شاید که این مسئله چندان مهم به نظر نرسد، ولی یک راه حل ثابت شده می باشد. مثلاً اگر که شما در مراحل ابتدایی آشنایی با پروژه فیلم برداری یا عکس برداری کنید، بعد از گذشت چهل روز متوجه پیشرفت فیزیکی خواهید شد. پس حتماً به پیشروی فیزیکی پروژه پیش فروش نهایت دقّت عمل را داشته باشید.

·         نوع سازه پروژه و شکل آن

شاید که شما نتوانید، توسطِ یک مشاور املاک مسائل فنی را بررسی نمایید! ولی قطعاً می توانید، درباره مسائلی چون نوع سازه و شکل آن بپرسید. چندی پیش از سازه های بتنی در ساخت پروژه ها استفاده می کردند. ولی این روزها در ساخت پروژه های پیش فروش از اسکلت فلزی استفاده می کنند.

نکته جالب توجه این که سازه های فلزی در برابر زلزله و حوادث طبیعی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

  نوع سازه پروژه و شکل آن

·         شیوه مدیریت پیمانکار بر مراحل ساخت

توجه نسبت به این مسئله که پروژه انتخابی شما به حالتی سنتی یا مشارکتی و… ساخته می شود، بسیار مهم می باشد. زیرا هریک از این روش ها نتایج متفاوتی را برروی پایان کار داشته و سرعت عمل متفاوتی در پیشروی پروژه دارد. این روزها اکثر آن ها به روش مدیریت پیمان ساخته می شود.

در مدیریت پیمان شخص مدیر عامل محترم که نماینده هیئت مدیره تعاونی مسکن می باشد، برای هریک از قسمت های آپارتمان قرارداد مجزاء منعقد می نماید. سپس مراحل پیش روی و کیفیت ارائه کار و اجرای بندهای قرارداد را مورد توجه قرار می دهد.

پس حتماً پیش از اعتماد به پروژه های پیش فروش به شیوه مدیریت پیمانکار توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر

.          بافت انسانی پروژه پیش فروش

برای شمایی که قصد سکونت در چنین واحدهایی را دارید، قطعاً مهم خواهد بود، که اقلیت ساکنان در ساختمان از چه قشری خواهد بود.

·         جایگاه پروژه انتخابی نسبت به دیگر پروژه ها

برای وارسی جایگاه هریک از پروژه ها آن را با دیگر پروژه های هم‌سطح خود مقایسه نمایید. شما می توانید، برای این کار از مشاورین املاک منطقه مد نظر کمک بگیرید. قطعاً پروژه ای که دارای تمامی ویژگی های فوقانی است، قابل اعتماد خواهد بود.

    جایگاه پروژه انتخابی نسبت به دیگر پروژه ها

سخن آخر

در اینجاست که شما متوجه شدید، پروژه های پیش فروش قابل اعتماد است! تنها باید برخی از نکات را در زمان انتخاب پروژه مورد توجه قرار بدهید. البته شما می توانید، در این راستا به مشاورین املاک قابل اعتماد و با ایمان هم مراجعه کنید. چنین افرادی می توانند، با مقایسه های پروژه پیش فروش با یکدیگر به شما در این مسیر سخت کمک کنند.

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
0 (0)
مقاله قبلینمای کرتین وال شیشه ای چیست ؟
مقاله بعدیمعرفی برج کادوس‌ منطقه 22

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here