استعلام قرارداد ملک رو چجوری میشه گرفت؟

1
376

استعلام قرارداد ملک رو چجوری میشه گرفت؟

این سوال شاید یکی از رایج ترین سوال های ما بعد از خرید یا فروش ملک و نوشتن قرارداد باشه…

در این مطلب سعی کردیم به صورت ویدیو نحوه استعلام قرارداد با استفاده از کد رهگیری رو آموزش بدیم.

خب قبل از شروع بهتره یکم در مورد کد رهگیری صحبت کنیم :

علت فراهم سازی استعلام کد رهگیری ملک

مطابق با قانونی که تا حدودا 10 سال پیش رایج بود برای خرید ملک(اعم از آپارتمان و ویلا و مستغلات و …) و انجام کلیه معاملات ملکی می بایست به سراغ بنگاه های مشاوراملاک رفته و با ثبت قرارداد های دست نویس خرید ملک خود را ثبت دفتری می کردید. در سال 1387 دولت بخشنامه ای صادر کرد تا با توجه به آن تمامی معاملات انجام شده در بازار مسکن به طور هوشمند و سیستماتیک در یک سامانه معاملات آنلاین ثبت شود. با توجه به این بخشنامه از این تاریخ به بعد کلیه قراردادهای کاغذی فاقد اعتبار بوده و تمامی بنگاه های مشاور املاک مکلف به ثبت معامله های مسکن در سامانه آنلاین شده و ارایه کد رهگیری املاک نیز بر آن ها ضروری شد. ( به همین منظور شیوه املاک دپارتمانی قدرت بیشتری گرفت )

کلاه برداری ملکی

یک بنگاه املاک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه طبق ماده 28 قانون نظام امور صنفی انجام هر گونه معامله ملکی در بنگاه ها و بدون صدور کد رهگیری تخلف احراز شده و واحد صنفی مربوطه پلمب خواهد شد.

با این شرایط اعمال شده باید برای انجام هر گونه معامله ملکی از قبیل خرید و فروش، یا رهن و اجاره در بنگاه ها دو طرف معامله حاضر شده و با اعلام مشخصات ملک مورد نظر و همچنین مشخصات فردی دو طرف معامله این شرایط توسط بنگاه معاملاتی توسط اینترنت در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت گردیده و قرارداد رسمی بشود. در نهایت نیز این سامانه یک قرارداد الکترونیکی حاوی کد رهگیری و بارکد دوبعدی صادر می کند که این قرارداد در 3 نسخه برای افراد تنظیم خواهد شد. توسط این بارکد کلیه اطلاعات لازم در مورد این معامله قابل ردگیری و شناسایی می باشد و امکان جعل و کلاهبرداری در این روش به حداقل می رسد.

آموزش تصویری استعلام کد رهگیری

خب الان بهتره نحوه استعلام کد رهگیری رو ببینید….

حالا یه پیشنهاد خوب از ما: شما میتونید به اینجا برید و با خیال راحت دنبال ملک مورد نظرتون باشید و یا اگه ملک مورد نظرتونو پیدا نکردید به اینجا برید درخواست خودتونو ثبت کنید تا کارشناساشون کمتر از یک هفته خونه ای که میخواین رو واستون پیدا کنن حتی اگه خونه ای دارید واسه فروش میتونید همونجا ثبت کنید تا با کارشناسی دقیق و سرعت بالا براتون بفروشن… در ضمن همه قراداد هاشونم کد رهگیری گرفته میشه!!

مزیت دریافت کد رهگیری املاک چیست؟

با کد رهگیری املاک می‌توانیم مطمئن باشیم که معامله انجام شده کاملاً براساس ضوابط قانونی کشوری است و هیچ‌یک از طرفین معامله نمی‌تواند تغییری در محتوای آن ایجاد کند. در واقع با این کار علاوه بر اطمینان از خریدی مطمئن، خریدار و فروشنده متعهد می‌شوند که براساس شروط قرارداد عمل کنند و نمی‌توانند آن را فسخ کرده و یا قیمت را بالا یا پایین ببرند.

کد رهگیری چند رقمی است؟

کد رهگیری املاک 13 رقمی است. کدرهگیری در سمت چپ پایین برگه مبایعه نامه ثبت شده است و همچنین کد qr نیز میباشد که با اسکن آن لینک کد رهگیری برای خریدار یا فروشنده پیامک میشود.

برای دریافت کد رهگیری باید مبلغی بپردازیم؟

برای دریافت کد رهگیری املاک نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای نیست و مشاورین املاک به درخواست شما این کار را انجام می‌دهند. تنها توجه کنیم که حتماً بنگاهی که به آن مراجعه می‌کنیم آژانس رسمی و معتبری باشد که توسط ارگان‌های دولتی مجوز لازم برای این کار را دارد.

از چه راه هایی میشود کد رهگیری را استعلام کرد؟

از سایت سامه املاک کشور.
همانطور که در انتهای فیلم آموزش استعلام کد رهگیری گفته شد شما میتوانید به راحتی از طریق وبسایت گروه بزرگ آسمان ( asemanhome.com ) وارد صفحه استعلام کد رهگیری شوید و استعلام قرارداد ملک را انجام دهید.

 

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
5 (2)
مقاله قبلیشهرآرا کجاست
مقاله بعدیبرج دوقلو آمریکا و مرکز تجارت جهانی

نظر 1

نظر دهید:

Please enter your comment!
Please enter your name here